حجت‌الاسلام قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سوء پيشينه بايد در مشاغل حساس لحاظ شود

قاضي ديوان عالي كشور با اشاره به ضرورت تدوين قوانينی به منظور حذف سوء پيشينه گفت: سوء پيشينه در مشاغل حساس و سنگين ضرورت دارد و در ارتباط با اين مهم خلأ قانوني وجود ندارد، اما متاسفانه برخي افراد با نيت و انگيزه خير موجب شر مي‌شوند و در اين رابطه سليقه‌اي عمل مي‌كنند.

"حجت‌الاسلام والمسلمين موسی قربانی" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت تدوين قوانينی به منظور حذف سوء پيشينه از جرايم غيرعمد اظهار داشت: حذف سوء پيشينه به منظور دستيابي افراد به حقوق شهروندي امر مهمي است که سازوکارهاي قانوني در ارتباط با اين مهم در قانون پيش‌بيني شده است.
 
وي ادامه داد: سوء پيشينه با گذشت مدت زمان خاصي از پرونده مجرماني که به خصوص مرتکب جرايم غيرعمد و کوچک شده‌اند، حذف مي‌شود و در اين رابطه خلا قانوني وجود ندارد.
 
حجت‌الاسلام قرباني با اشاره به اينکه يکي از عوامل مهم در استخدام و يافتن شغل تشخیص وضعیت پیشینه افراد است، افزود: داشتن سوء پيشينه در سوابق افرادي که مرتکب جرايم غيرعمد شده‌اند آن‌ها را از حقوقي که تمامي افراد جامعه از آن بهره‌مند هستند محروم مي‌كند، بنابراين اجرايي شدن و پيگيري حذف سوء پيشينه ضروري به نظر مي‌رسد.
 
اين قاضي ديوان عالي در پايان با تاكيد بر اينكه مسئوليت با اشتغال متفاوت است، گفت: چنانچه فردي بخواهد مسئوليت‌هاي سنگين و حساس را بر عهده گيرد علاوه بر سوء پيشينه بايد صلاحيت فرد نيز احراز شود.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار