دستور کار هفته جاري کميسيون‌هاي تخصصي مجلس؛

از بررسي لایحه اصلاح قانون بودجه 92 در کمیسیون صنایع تا رسيدگي به صلاحيت کانديداهاي دادستاني ديوان محاسبات

شرح دستور کار کميسيون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در گزارش زير گنجانده شده‌ است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاري به شرح ذيل است:

کمیسیون اقتصادی 
 
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده، لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 کل کشور را  بررسی می‌کنند.
 
نشست با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و استماع گزارش عملکرد آن‌ها و برنامه‌های این سازمان در سال جاری نیز، از برنامه‌های عصر روز یکشنبه اعضای این کمیسیون است.
 
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین عصر دوشنبه با حضور در محل وزارت راه و شهرسازی، جلسه مشترکی با عباس آخوندی خواهند داشت.
 
ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و همچنین نشست با اعضای گروه اقتصاد مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی درباره ارائه محورهای فعالیتی گروه مذکور، در دستور کار سه‌شنبه این کمیسیون قرار دارد.
 
کمیسیون اجتماعی

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده طی جلساتی بررسی طرح مدیریت خدمات کشوری را ادامه می‌دهند.
 
انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون به عنوان ناظر در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و نیز انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون به عنوان ناظر در هیئت عالی گزینش نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
 
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس سازمان تأمین اجتماعی هم عصر روز سه‌شنبه هفته آتی به‌منظور ارائه گزارشی از عملکردشان، در کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر می‌شوند.
 
کمیسیون انرژی
 
اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه هفته آینده لایحه قانون بودجه سال 1392 کل کشور را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.
 
" نسرین سلطان‌خواه" معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهور نیز عصر روز سه‌شنبه آینده با حضور در این کمیسیون گزارشی در خصوص مشکلات شرکت‌های سازنده دکل‌های حفاری ارائه می‌دهد.
 
همچنین قرار است کمیسیون انرژی مشکلات سازندگان تجهیزات صنعت نفت را با حضور رئیس هیئت مدیره سازندگان این نوع تجهیزات، بررسی کند.
 
کارگروه امور برق کمیسیون نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده طی جلساتی مشکلات آب شُرب یزد را با حضور مدیران وزارت نیرو و رئیس مجمع نمایندگان اصفهان مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
نهایی کردن طرح صنعت برق کشور، ادامه رسیدگی به سند ملّی راهبرد انرژی کشور و پیش‌ نویس طرح جامع انرژی کشور (موضوع بند «ب» ماده 125 قانون برنامه پنجم) با حضور مسئولان وزارتخانه‌های نیرو و نفت، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر مراجع ذیربط، در دستور کار این کارگروه قرار دارد.
 
کمیسیون برنامه و بودجه
 
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست یکشنبه هفته آینده خود، دو نفر از نمایندگان عضو این کمیسیون را برای عضویت در کارگروه ایجاد تسهیل و تسریع در صدور مجوز از دستگاه‌های اجرایی انتخاب می‌کنند.
 
رسیدگی به تقاضای عده‌ای از نمایندگان ملت برای تحقیق و تفحص از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست ‌جمهوری و همچنین ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
 
بررسی صلاحیت و سوابق کاندیداهای دادستانی دیوان محاسبات و انتخاب یک نفر برای اخذ رأی اعتماد به صحن علنی از بین داوطلبان، از دیگر دستور کارهای هفته آتی کمیسیون برنامه و بودجه است.
 
لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 کل کشور روز سه‌شنبه در این کمیسیون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و کارگروه اقتصادی کمیسیون هم روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه  92 را در دستور کار دارد.
 
کارگروه اجتماعی کمیسیون برنامه و بودجه نیز عصر روز یکشنبه هفته آینده طرح بیمه اجتماعی فراگیر (همگانی) را مورد رسیدگی قرار می‌دهد؛ کارگروه عمومی و دفاعی کمیسیون نیز از روز شنبه تا دوشنبه به بررسی سوابق و صلاحیت داوطلبان تصدی دادستانی دیوان محاسبات می‌پردازد.
 
کمیسیون فرهنگی
 
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز‌های یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند.
 
در این جلسات قرار است لایحه اصلاح قانون بودجه 1392 کل کشور، لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده مورد بحث و بررسی قرار گیرد، نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی با مسئولان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شامگاه یکشنبه در محل حوزه هنری برگزار می‌شود.
 
همچنین نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس صبح روز دوشنبه برای بازدید از مراکز فرهنگی و نشست با مسئولان فرهنگی استان، عازم قزوین می‌شوند.
 
کمیسیون اصل نود
 
کمیسیون اصل 90 مجلس در روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد که در مهمترین بخش‌ها وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونانش در ارتباط با مسائل و پرونده‌های مطروحه و نحوه تعامل در روز سه‌شنبه به این کمیسیون می‌آید.
 
همچنین جلسه عمومی کمیسیون برای بررسی گزارش‌ واردات خودروهای خارجی نیز در دستورکار جلسه روز یک‌شنبه هفته آینده کمیسیون اصل نود قرار دارد.
 
دعوت از نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌های اطلاعات و امورخارجه در مورد پرونده‌های مطروحه نیز از دیگر دستورکارهای این کمیسیون در جلسه روز سه‌شنبه هفته آینده است.
 
کمیسیون بهداشت
 
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده، طرح تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاصی را که 10 سال یا کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند، مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
این طرح از سوی شورای نگهبان رد و برای اصلاح به مجلس عودت داده شده که باید مجدداً از سوی کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با موضوع، مورد بررسی قرار گیرد.
 
معارفه و استماع برنامه‌های رئیس سازمان تأمین اجتماعی و همچنین رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و بررسی طرح بیمه اجتماعی فراگیر (همگانی) هم در دستور کار هفته آینده کمیسیون بهداشت قرار دارد.
 
قاضی‌زاده وزیر بهداشت و درمان روز سه‌شنبه برای ارائه گزارش درباره شیوع بیماری‌های واگیردار در کشور و عملکرد این وزارتخانه در زمینه بیماری HIV (ایدز)، در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حضور خواهد یافت، استماع برنامه‌های رئیس سازمان نظام پزشکی و بررسی آنها نیز از دیگر دستورکارهای این کمیسیون در سه‌شنبه هفته آینده است.
 
کمیسیون تدوین آیین‌نامه
 
کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در روز سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد که در این روز ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، بررسی طرح اصلاح ماده(210) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و بررسی سایر طرح‌ها و پیشنهادهای مربوط به اصلاح قانون آیین‌نامه داخلی پارلمان در دستورکار این کمیسیون قرار دارد.
 
کمیسیون صنایع و معادن
 
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هفته آینده بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه 92 را در دستورکار دارند که ضمن آن اعضای هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی مس نیز انتخاب می‌شوند.
 
ضرورت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان و همچنین گزارش رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران درباره برنامه‌های سازمان مذکور عصر روز سه‌شنبه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد رسیدگی قرار می گیرند، قرار است اعضای این کمیسیون ضرورت انجام تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور را مورد بررسی قرار دهند.
 
هیئت تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور ظهر روز یکشنبه با دستور کار بررسی گزارش کارشناسان این هیئت تشکیل جلسه می‌دهد.
 
کمیسیون عمران
 
اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هفته آینده لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 کل کشور و طرح استفساریه تبصره 6 قانون نحوه تقویم ابنیه، املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری‌ها را بررسی می‌کنند.
 
رسیدگی به طرح الحاق یک تبصره بند 78 قانون بودجه 92 و همچنین بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تحدید مسئولیت برای دعاوی دریایی و ادامه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار این کمیسیون قرار دارند.
 
کارگروه مسکن و شهرسازی کمیسیون عمران روز شنبه به بررسی طرح استفساریه تبصره 6 قانون نحوه تقویم ابنیه، املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری‌ها و همچنین رسیدگی به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده می‌پردازد.
 
کمیسیون قضایی و حقوقی
 
اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی هفته آتی لایحه آیین دادرسی کیفری را مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
همچنین لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تحدید مسئولیت برای دعاوی دریایی و نیز لایحه اساسنامه مرکز منطقه‌ای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو برای مشارکت نهادهای مبارزه با فساد و بازرسان در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرند، رسیدگی به طرح آئین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی در دستور کار عصر روز سه‌شنبه این کمیسیون اعلام شده است.
 
کارگروه حقوق خصوصی کمیسیون قضایی عصر روز دوشنبه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را بررسی می‌کند و کارگروه حقوق عمومی نیز طرح الحاق یک تبصره به قانون نحوه اجرای اصول 85 و 138 قانون اساسی در رابطه با مسئولیت‌های رئیس مجلس را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.
 
کارگروه حقوق جزای کمیسیون حقوقی و قضایی پارلمان صبح روز دوشنبه لایحه مجازات مرتکبین عملیات بیمه‌ای غیرمجاز را بررسی می‌کند.
 
کمیسیون کشاورزی
 
اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده با تشکیل جلساتی رسیدگی به گزارش کارگروه منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح کاهش آلودگی هوای کشور و بررسی طرح یک فوریتی الزام دولت به حمایت از استان‌هایی که مورد هجوم پدیده ریزگردها قرار دارند، را ادامه می‌دهند.
 
سیدرضا صالحی‌امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان عصر روز سه‌شنبه هفته آتی با حضور در این کمیسیون گزارشی درباره برنامه‌های آتی این وزارتخانه ارائه می‌دهد.
 
معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سه‌شنبه هفته بعد به منظور ارائه گزارشی درباره مسائل و مشکلات زیست‌محیطی و برنامه‌های آتی در کمیسیون کشاورزی پارلمان حضور می‌یابد.
 
کمیسیون امنیت ملی

 
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هفته آینده طی جلساتی پس از مروری بر آخرین تحولات بین‌المللی، سفر حسن روحانی رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل را مورد بحث و بررسی قرار داده و ارزیابی می‌کنند.
 
بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده 12 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و اصلاحات بعدی آن در دستور کار کارگروه امنیت این کمیسیون قرار دارد.
 
کارگروه روابط خارجی کمیسیون نیز روز یکشنبه رویکردهای جدید در سیاست خارجی روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر را با حضور مسئولان ذی‌ربط بررسی و تبیین می‌کند.
 
کارگروه‌های مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی، اجتماعی و برنامه و بودجه روز سه‌شنبه لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.
 
کمیسیون آموزش
 
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند و در این جلسات قرار است چهار نفر از اعضای کمیسیون را برای عضویت در شورای عطف به عنوان ناظر، چهار نفر از اعضا را برای عضویت در شورایعالی آموزش و پرورش، 2 نفر از اعضا را برای عضویت در شورای آموزش و پرورش استثنایی، چهار نفر از اعضا را برای عضویت در هیئت نظارت در تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی و 2 نفر از اعضا را برای عضویت در هیئت گزینش آموزش و پرورش انتخاب کنند.
 
استماع و بررسی گزارش معاون سرپرست آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس، بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی، رسیدگی به طرح اصلاح قانون بودجه 1392 و همچنین بررسی گزارش رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در زمینه شیوه پذیرش دانشجو، در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
 
همچنین کارگروه‌های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و نیز آموزش‌های عالی و آموزش پزشکی صبح روز دوشنبه هفته آتی تشکیل جلسه می‌دهند.
 
کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی

 
کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد که بر این اساس ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی در دستورکار این کمیسیون در هفته آینده قرار دارد.
 
همچنین ادامه بررسی طرح تشکیل شورای عالی اقتصاد مقاومتی کشور و بررسی طرح اصلاح تبصره(5) بند(الف) ماده(3) قانون اصلاح قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی در دستورکار جلسه روز دوشنبه هفته آینده این کمیسیون قرار دارد.
 
بررسی گزارش نظارتی نحوه عملکرد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی از ابتدای سال 1391 تاکنون از دیگر دستورکارهای جلسه روز دوشنبه هفته آینده کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس است.
 
کمیسیون مفاسد اقتصادی

کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در روز دوشنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد که کارگروه این کمیسیون طرح تشکیل این سازمان را مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار می‌دهد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار