نامه‌های نور؛

سفارشِ شهیدی که بنی صدر را عصبانی کرد

«این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کرده‌اید و خدا قبول کند. ... این وصیت‌نامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید. امام خمینی(ره)». بر همین اساس ازین پس هر شب وصیت نامه یک شهید را به عنوان تحفه‌ای از گنجِ جنگ پیشکش کاربران بزرگوار مجله شبانه خواهیم کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ شهيد ابوالقاسم اخوان در سال 1335 در شهرستان لنگرود به دنيا آمد . در مهر ماه سال 1360 دردانشگاه سيستان و بلوچستان در مقطع كارشناسي تاريخ مشغول به تحصيل شد. بعد از انقلاب فرهنگي دانشگاهها ، وي عليرغم اينكه مسئوليت واحد اطلاعات و اخبار مركز خبر زاهدان را برعهده داشت ، جهت به تصوير كشيدن عمليات شكست حصر آبادان داوطلبانه عازم جبهه هاي جنگ شد .

پس از تصوير كشيدن صحنه هاي اين عمليات ، جهت رساندن اين تصاوير به مركز صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران همراه سرداران رشيدي چون شهيدان فكوري ، كلاهدوز ، فلاحي و جهان آرا راهي تهران شد . وي در بازگشت به تهران در حادثه ارتش جمهوري اسلامي ايران در سال 1360 در كهريزك تهران بر اثر سقوط هواپيمايي130 c به درجه رفيع شهادت نائل آمد .

يكروز مصاحبه اي با رئيس جمهور وقت (بني صدر) داشت. دفاع جانانه اي از رهبران ارزشي نظام اسلامي كرده بود. حرفهايش خشم بني صدر را برانگيخته بود . تا جايي كه بني صدر به او مي گويد : تو چرا با من جدل مي كني؟ با من دعوا داري؟

فرازهايي از وصيت نامه شهيد كه با صداي خودش در آخرين لحظات عمرش ضبط شده است : من عاشق امامم . به انقلاب عشق مي ورزم و تا يك قطره خون در رگهايم جاري است دست از اسلام ، انقلاب و امام برنمي دارم .

برای مشاهده مجله شبانه
اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار