استاندار تهران:

باید سیستم جدیدی برای رشد اقتصادی و صنعت لحاظ شود

هاشمی گفت: باید سیستم جدیدی برای رشد اقتصادی استان تعریف شود و همه فعالان اقتصادی به میدان بیایند و مطمئن باشند که دولت همه آنچه برای ارتقاء اقتصاد استان لازم است را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سید حسین هاشمی، استاندار تهران گفت:تاثير صنايع كوچك و متوسط بر رشد اقتصادي استان بي بديل و راهبردي است.
 هاشمي تاكيد كرد: توسعه صنعتی کشورها از جایگاه خاصی برخوردار است و بر اين اساس  با توجه به تجربه موفق کشورهای تازه صنعتی شده، بخش خصوصی به‏ویژه صنایع کوچک و متوسط، عامل مهمی در توسعه اقتصادی هستند.
هاشمي افزود: این صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، بر رشد اقتصادی اثر می‏گذارند و به همین دلیل، در استان تهران، به منظور توسعه فعالیت‌های اشتغال‏زايي، بنگاه‏های خرد و متوسط بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد.
وي تصريح كرد:با توجه به اينكه  بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت در استان  در اين صنايع مشغول به كارهستند به همين نسبت این صنایع از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‏تواند نقش اساسی و بنيادين در برنامه‏های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی استان داشته باشد.
استاندارتهران با تاکید بر ضرورت ایجاد تغییر و تحول اساسی در اقتصاد تهران  گفت: این استان دارای ظرفیت های فراوانی برای ایجاد تحول در بخش اقتصاد است و دولت تلاش می کند راه ها را باز کرده و موانع موجود را از سر راه پیشرفت و توسعه  استان  به ویژه در بخش صنعت بردارد.
هاشمي گفت: همه ما بايد تلاش كنيم تا ارتباطی مطلوب میان دولت و بخش خصوصی برقرار كنيم و این مهم با برنامه ريزي دقيق و اصولي تحقق ميابد.
وی گفت: باید میان دولت و فعالان اقتصادی وصنعتي  استان  پیوندي عميق  مبنی بر تغییر و تحول اساسی در اقتصاد وصنعت  منعقد شود تا زمینه برای انجام کارهای بزرگ در این استان فراهم شود.
استاندارتهران افزود: باید سیستم جدیدی برای رشد اقتصادی وصنعتي استان تعریف شود و همه فعالان اقتصادی با تمام امکانات خود به میدان بیایند و مطمئن باشند که دولت همه آنچه برای ارتقاء اقتصاد استان  لازم است را فراهم می‌کند.
هاشمي  استان تهران را یکی از استان های ویژه و استثنایی کشور از جهات مختلف برشمرد و گفت: تهران  موتور محرك كشور است و ظرفيت هاي ويژه اي كه در این استان وجود دارد و اینکه تمامی مردم این استان اهل تلاش و کار و سازندگی هستند زمینه‌های مطلوبی برای پیشرفت این استان به حساب می‌آید./


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار