دانشنامه اسارت ماندگاري تاريخي داشته باشد

"محمدعلي گوديني" درخصوص فرهنگنامه جامع اسارت و آزادگان مسعود ده‌نمكي گفت: يكي از كمبودهاي دفاع مقدس وجود چنين كتاب‌هاي جامع و داراي ماندگاري تاريخي است.

"محمدعلي گوديني" نويسنده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: دانشنامه اسارت بايد جامع و دربرگيرنده آثار قابل توجه در زمينه دفاع مقدس باشد و بايد از آثار اين حوزه تقدير به عمل آيد تا نويسندگان دفاع مقدس مشخص شوند.

وي افزود: يكي از كمبودهاي دفاع مقدس، وجد چنين كتاب‌هاي جامع و داراي ماندگاري تاريخي است كه توانايي انتقال حال و هواي آن روزهاي دفاع مقدس را داشته باشد در اين كتاب، داستان‌هاي برجسته مطرح و در اختيار نسل آينده قرار داده شوند.

محمدعلي گوديني اظهار داشت: اين دانشنامه بايد حرص و ولع نسل‌هاي آينده را در رابطه با دفاع مقدس برطرف كند اكنون مردم در زمينه دفاع مقدس اشباع هستند در مناسبت‌هاي مختلف دفاع مقدس پيرامون دفاع مقدس سخن گفته مي‌شود.

اين نويسنده با اشاره به ويژگي ماندگاري در چنين دانشنامه‌هايي خاطرنشان كرد: مسوولان بايد زمينه نوشتن دانشنامه‌هايي در زمينه دفاع مقدس را به منظور استفاده نسل‌هاي آينده از اين كتاب را پي‌ريزي كنند.

وي ادامه داد: يكي از اصول نگارش دانشنامه‌ها اين است كه مستند تاريخي داشته باشند و در آن تاريخ تحريف نشود ميليون كه عكس و هزاران حلقه فيلم با موضوع دفاع مقدس هست دانشنامه كه هم بايستي واقعي باشند.
محمدعلي گوديني تصريح كرد: اي
ن دانشنامه بايستي توانايي انتقال حس روزهاي جنگ را به نسل بعد و ويژگي مستند تاريخي را داشته باشد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.