ايران رتبه نخست توليد "کيف و کفش" را در خاورميانه دارد/ايران بزرگترين "توليد" کننده کفش در خاورميانه

ايران به لحاظ توليد کفش در جهان رتبه يازدهم در آسيا رتبه هفتم و در خاورميانه رتبه نخست را دارد.

علي لشگري رئيس هيات مديره جامعه مديران صنعت کفش ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: ايران به لحاظ مصرف کيف و کفش نيز رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده که براساس آخرين آمار منتشره در سال 2013 ميزان مصرف کفش ايران رو به رشد است.

وي افزود براساس اين آمار متوسط رشد مصرف کفش در خاورميانه 8 درصد و در ايران 10 درصد است.

لشگري با اشاره به اينکه زنان بيشترين ميزان مصرف کفش را در بين مردم دارند اظهار داشت: همچنين افراد سنين 15 الي 30 سال نيز در کشور بعد از زنان بالاترين ميزان کفش را بعد از زنان در کشور دارد.

لشگري با اشاره به ارز آور بودن صنعت، کيف و کفش ايران گفت: چنانچه مشکلاتي که هم اکنون گريبان اين صنعت را گرفته رفع شود صنعت کيف و کفش ايران آمادگي جذب دو برابر شاغلين فعلي در اين بخش را خواهد داشت که اين امر موجب ارزآوري چند برابري صنعت توليد کيف و کفش خواهد شد.

رئيس هيات مديره جامعه مديران صنعت کيف و کفش ايران با تاکيد بر نوسازي و بهسازي صنعت کيف و کفش اظهار داشت: بايد شرايطي فراهم شود تا با به روز کردن ماشين آلات خط توليد بتوانيم صنعت کيف و کفش ايران را به جايي برسانيم که کشورهايي نظير آلمان، فرانسه و روسيه روزگاري کفش مورد نياز مردم خود را از کشورمان وارد ميکردند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار