اردبیل/

آمارگیری زنبورستان‌های اردبیل آغاز شد

همزمان با سراسر کشور آمارگیری از زنبورستان‌های استان اردبیل آغاز شد و تا 11 مهر ماه ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در مراسمی که  در جهاد کشاورزی اردبیل برگزار شد، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور طرح آمارگیری در زنبورستان‌های استان اردبیل نیز اجرا می‌شود که براساس آن تعداد کلنی‌ها، میزان تولید و وضعیت برداشت محصول مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

علیرضا توانا گفت: استان اردبیل با تولید هفت هزار تن عسل در سال رتبه اول کشور را دارد و عسل مرغوب و با کیفیت سبلان مورد اطمینان همه ایرانیان است.

وی افزود:‌ همه ساله طرح سرشماری و آمارگیری از زنبورستان‌ها انجام می‌شود و امسال نیز در قالب 30 اکیپ و 55 نفر از پرسنل جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل و شهرهای مختلف این طرح اجرایی می‌شود.

توانا با اعلام اینکه اردبیل در سرانه تولید عسل از هر کلنی رتبه اول را دارد، گفت: 10 درصد عسل تولیدی کشور مربوط به عسل سبلان است و مشهوریت آن به خاطر کیفیت بالایی است که عسل استان اردبیل از آن برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل وجود 270 هزار کلنی و فعالیت بیش از 13 هزار نفر تولیدکننده زنبور عسل را یادآور شد و ادامه داد: استان اردبیل با توجه به شاخصه‌هایی که در تولید عسل دارد یکی از با ظرفیت‌ترین استان‌ها در این حوزه به شمار می‌رود که امیدواریم همچنان این جایگاه و اصالت با تولید کیفی حفظ شده و ارتقا یابد.

توانا در ادامه گفت:‌ هر چند برخی از زنبورداران ما غیر بومی هستند و در فصل خاصی از سال به تولید عسل مشغولهستند اما در سرشماری سعی می‌کنیم آمار آنها را نیز به دست آورده و در این زمینه از ظرفیت و توانمندی‌های آنها استفاده کنیم/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.