حسینی در نطق میان دستور؛

اتخاذ سیاست‌هاي انقلابی و عقلایی در دستگاه سیاست خارجی از گام‌های مثبت دولت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به حضور با صلابت رئیس جمهور در نیویورک اظهار داشت: نقش پررنگ وزارت خارجه و اتخاذ سیاست انقلابی و عقلایی در دستگاه سیاست خارجی از گام‌های مثبت دولت و حاکمیت در قدرشناسی از مردم بوده و هست.

به‌ گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدهادی حسینی نماینده مردم سوادکوه، جویبار و قائم شهر در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان با بیان اینکه خوشبختانه انتخابات امسال ریاست‌جمهوری بسیار برای مردم و جامعه امیدبخش بود، گفت:‌ خوشبختانه مردم در این رابطه به تکلیف خود عمل کردند، از این‌رو مجلس و دولت باید در شرایط کنونی با تلاش شبانه روزی مشکلات کشور را حل کنند و این شکر نعمت است که این ملت را آفرید و برای ملت، ایران را و برای ایران اسلام را و برای اسلام عزت و سرافرازی را.

وی در ادامه افزود: دولت در گام نخست تحت هدایت مقام معظم رهبری انقلاب  به وظایف خود عمل کرده و با معرفی افراد با سابقه و استخوان خرد کرده و با تجربه هیئت دولت را به مجلس معرفی کردند و همچنین مجلس نیز با دادن رأی اعتماد به اکثر این وزرا گام نخست را برداشتند.

نماینده مردم سوادکوه تصریح کرد: همچنین حضور با صلابت دکتر روحانی در نیویورک و دفاع  از کیان و نظام دستاوردها و پافشاری بر مواضع مستحکم انقلاب و حقوق ملت ایران و دستاوردهای کشور و نقش تأثیرگذار وزارت خارجه و پرهیز از دعواهای بی‌نتیجه از اقدامات درست و مطلوب دولت است.

وی با تأکید بر اینکه به‌طور حتم ایران با هیچ کشور دنیا دعوا و سر جنگ ندارد، تصریح کرد:‌ کشورهای دنیا دشمن ما نیستند، البته آمریکا و انگلیس در ادوار گذشته ظلم‌های بسیاری را به مردم ایران وارد کرده‌اند که به جزء این موارد دلیلی بر دشمنی وجود نداشت.

حسینی ادامه داد: اوباما باید بداند که دوستی با ملت‌ها تنها با دوستی ملت با ملت امکان‌پذیر است، از طرف دیگر ملت ایران در چند سال اخیر آموخته که بدون آمریکا هم می‌تواند زندگی کند، اما به‌طور حتم آمریکا فرصت زیادی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه دولت‌های آمریکا بر بروز فاجعه‌های انسانی مانند بمب‌باران هیروشیما جایزه‌ای دریافت نکرده‌اند، گفت‌: برنده در این رابطه رئیس‌جمهوری است که در جهت تنش‌زدایی تلاش کند.

حسینی تصريح کرد:‌ اگر دولتمردان کشور می‌خواهند عزت‌تشان در مذاکرات هسته ای حفظ شود و تداوم عزت ایران به نام شما ثبت شود، هم‌اکنون وقت ‌آن رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس، با اشاره به نقش 70 درصدی سوء مدیریت  در بروز مشکلات کشور،‌یادآور شد: به‌طور حتم مسئولان باید در جهت کاهش این‌ آمار تلاش کنند، گفت: مسئولان باید با تکیه بر داشته‌های ملت و اعتماد به سرمایه‌گذاران و توجه به بخش‌های کشاورزی، تجارت، صنعت در جهت کاهش این آمار تلاش کنند، از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب بارهای فرموده‌اند که آنهایی که با دولت و نظام مشکل دارند ولی با کشورشان مشکل ندارد، برای مشارکت فعال شوند.

وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی نیازمند عزم جدی و  جهادی است، اظهار داشت: در شرایط کنونی لزوم استفاده از منابع انسانی و طبیعی برای استحکام پایه‌های نظام لازم است، از طرف دیگر این موارد در آینده مذاکرات ایران با غرب بسیار تأثیرگذار است.

حسینی با بیان اینکه تقویت تولید داخل زمینه قدرت ایران در مذاکرات را فراهم می‌کند، گفت‌: مسئولان باید در جهت خودکفایی در محصولاتی مانند گندم و برنج تلاش کنند، همچنین باید از ظرفیت‌های تولیدی کشور مانند شیلاتی و کشاورزی استفاده کنند.

وی با تأکید بر شناسایی ظرفیت‌های معدنی و نفتی در کشور، گفت: به طور حتم خام‌فروشی محصولات معدنی و نفتی خیانت محسوب مي‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حسینی ، نطق ، میاندستور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار