با امواج مايكروويو تلفن همراه خود را شارژ كنيد

كمتر از 5 دقيقه غذاي شما را گرم مي كند و اما حالا استفاده از امواج مايكروويو براي شارژ تلفن همراه در پروژه اي كه ژاپني ها آغازگر آن بوده اند.

به گزارش خبرنگار دريچه ي فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ كمتر از 5 دقيقه غذاي شما را گرم مي كند، كمتر از 5 دقيقه مي توند جان شما را بگيرد، مايكروويو را مي گويم ابزاري كه استفاده از آن در خانه و رستورانها رواج پيدا كرده آن هم بيشتر براي صرف جويي در وقت، كم نيستند انسان هايي كه بدون در نظر گرفتن امواج خطرناك مايكروويو غذاي خود را براي گرم شدن در آن قرار مي دهند و در طول مدت گرم شدن غذا  در كنار دستگاه منتظر مي ايستند.



اما لازمه ي زندگي شهري صرفه جويي كردن در زمان است، به هر شكل و صورتي، اما اين امواج مايكروويو به جز به خطر انداختن جان ما يك كاربرد ديگر هم دارد، شارژ كردن تلفن هاي همراه ما كه مدام شارژ تمام مي كنند.
دانشمندان كه هر ابزاري را براي توليد انرژي و يا بهتر بگويم تبديل انرژي استفاده مي كنند اين بار به سراغ امواج خطرناك مايكروويو رفته اند، در واقع مايكروويو در هنگام گرم كردن غذا انرژي زيادي را آزاد مي كند كه مي توان از اين انرژي به نحوي براي شارژ كردن تلفن هاي همراه استفاده كرد.



اما نه تنها تلفن همراه بلكه تمام وسايل آشپزخانه هم مي توانن از اين انرژي استفاده كنند، تحقيقات پژوهشگران ژاپني نشان مي دهد كه مي توان در مدت زماني كه مايكروويو روشن است از انرژي هدر رفته ي آن براي ساير دستگاه استفاده كرد، هنوز زود ست كه برويد سراغ مايكروويو براي شارژ دستگاهيتان، اين پروژه در مرحله تحقيق است و موانع زيادي بر سر راه دارد.

ايده ي اوليه اين طرح

جالب است بدانيد كه ايده ي اين طح از ناسا بوده است، ناسا در پي تبديل امواج هدررفته ي خورشيد و بازگرداندن آن به زمين است پروژه اي پيچيده كه يكي از فوايد آن همين ايده ي به نظر كوچك ولي پركاربرد استفاده از امواج مايكروويو براي شارژ تلفن هاي همراه است.

گزارش از : سامان صباغي

بر اساس مطالب مندرج در :
                                   
برچسب ها: دریچه ، خبر ، امواج ، مایکروویو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار