جنتي در جمع خبرنگاران:

وزارت ارشاد در بازگشايي "خانه سينما" طبق قانون عمل كرد

وزير فرهنگ و ارشاد گفت: اين وزارتخانه در بازگشايي خانه سينما طبق قانون عمل كرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه جلسه امروز(چهارشنبه) هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره انتخاب فيلم "گذشته" به عنوان نماينده ايران براي کسب جايزه اسكار گفت: ما در انتخاب فيلم "گذشته" به عنوان نماينده ايران در اسكار ورود پيدا نکرده‌ايم.
 
وي افزود: گروه 12 نفره‌اي كه قبل از انتخاب دولت يازدهم كار خود را براي برگزيدن نماينده ايران در اسكار آغاز كرده بود، در اين‌باره تصميم گرفته و مسئول اين موضوع است.
 
جنتي اظهار داشت: اين گروه در ابتدا 12 فيلم را براي بررسي انتخاب كردند كه به دو فيلم "گذشته" و "دربند" رسيدند كه در نهايت فيلم"گذشته" را به عنوان نماينده ايران در مراسم اسكار انتخاب كردند.
 
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: درست است كه فيلم "گذشته" با همكاري كشور فرانسه ساخته شده است اما اين فيلم يك فيلم ايراني است كه كارگردان، فيلم‌بردار و تعدادي از بازيگران آن ايراني هستند، ما بايد به اين انتخاب احترام بگذاريم و وزارت ارشاد نمي‌تواند در خصوص انتخاب اين فيلم به عنوان نماينده اسكار دخالت كند.
 
جنتي نيز در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره تخصيص اعتبارات فرهنگي به استان‌ها اظهار داشت: درباره اين موضوع نيز به موقع اقدام خواهيم كرد.
 
وي افزود: ما منتظريم هرآنچه براساس اصلاح بودجه 92 به وزارتخانه فرهنگ و ارشاد تخصيص مي‌يابد در استان‌ها اقدام كنيم.
 
جنتي درباره حضورش در جلسه كميسيون فرهنگي اظهار داشت: بنده در اين جلسه حضور يافتم و عده‌اي از نمايندگان معتقد بودند كه چرا خانه سينما بازگشايي شده است و تاکيد داشتند اين اقدام غيرقانوني است، بنده نيز در پاسخ گفتم كه وزارت ارشاد براساس قانون كار خود را دنبال خواهد كرد.
 
وي همچنين درباره عملكرد رسانه‌ها درباره پوشش اخبار سفر رئيس‌جمهور به نيويورك خاطرنشان كرد: پوشش رسانه‌اي سفر رئيس‌جمهور به نيويورك از حد انتظار كمتر بود كه مي‌توانست بهتر از اين باشد و رسانه‌ها به ديدارها و رئيس‌جمهور در نيويورك بيشتر بپردازند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار