مشاور ويژه سازمان ملل: اسرائيل مسئول تعطيلي دولت امريكا است

يك ديپلمات و مشاور ويژه امريكايي سازمان ملل متحد معتقد است دليل اصلي تعطيلي دولت باراك اوباما كارشكني لابي اسرائيل در امريكا است

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، "گوردون داف" مشاور ويژه سازمان ملل و تحليل گر سياسي امريكايي در گفتگو با شبكه خبري پرس تي وي لابي اسرائيل را عامل تعطيلي دولت باراك اوباما دانست و در توضيح اين نظر خود گفت به دليل آن كه باراك اوباما سوريه حمله نكرد و در مورد ايران نيز طبق خواسته اسرائيل رفتار نكرد لابي اسرائيل در امريكا از اوباما انتقام گرفت.

 داف كه در حال حاضر سر دبير ارشد نشريه وترنز تودي است در خصوص  تكرار تهديد نظامي عليه ايران از سوي باراك اوباما نيز به پرس تي وي گفت: اين قضيه هم يكي از چند فريبي است كه در رسانه هاي جريان اصلي عنوان شده است.اما در واقعييت قصد باراك اوباما هرگز اين نبود كه اطلاعات منتشر شده را منتقل كند.

اين داستانها از لابي آيپك سرچشمه گرفت و به روزنامه هاي نيويورك تايمز و واشنگتن پست انتقال يافت.همه آنها فريب است. اين داستان ها از اظهارات نتانياهو و دست اندركاران مطبوعات نشات گرفته است.

رئيس جمهور در تعهد خود براي بهبود روابط با ايران تغييري نداده است. اين گزارش مانند گزارش هفته گذشته است كه در آن رسانه هاي جريان اصلي به عمد اظهارات روحاني در مورد هولوكاست را غلط نقل قول كردند .اين هم فريب ديگري است.

قبل از اين هم، فريبكاري هاي مشابهي در روزنامه هاي وال استريت ژورنال و نيويورك تايمز در مورد منطقه پرواز ممنوع در سوريه ،انتقال شمار زيادي از نظاميان امريكا به اردن و حمله به سوريه و ايران وجود داشته است. همه اين گزارش ها در روزنامه هاي امريكايي بوده است و همه آنها دروغ بود و در بسياري موارد دولت به آنها دستور داده اين گزارش ها را از روي وب سايت خود بردارند.

ديپلمات سازمان ملل متحد و سردبير نشريه وترنز تودي بار ديگر در مورد تهديد نظامي ايران از سوي اوباما و قدرت گرفتن نتانياهو و لابي هاي صهيونيستي در امريكا  تاكيد كرد چنين چيزي وجود ندارد و اين فقط خودنمايي نتانياهو در واشنگتن است تا با دوستان خود در حزب جمهوري خواه و تي پارتي ديدار كرده و از تعطيلي دولت اوباما لذت ببرد.

گوردون داف كه تجارب فراواني در حوزه اطلاعات و فناوري دفاعي و امور مالي نيز دارد و از مشاوران صاحب نام در اين حوزه ها است  در مورد علت تعطيلي دولت باراك اوباما نيز گفت  تا حد زيادي لابي اسرائيل مسئول اين تعطيلي است. مسئله اختلاف بر سر برنامه خدمات درماني اوباما يا« اوباماكر» نبوده است ،بلكه دليل تعطيلي دولت اوباما حمله نكردن اوباما به سوريه و پيروي نكردن از خط اسرائيل در مورد ايران است.
برچسب ها: سازمان ، ملل ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار