قم/ در قالب 14 داستان کوتاه؛

کتاب «خمپاره‌های خواب‌آلود» منتشر شد

کتاب «خمپاره‌های خواب‌آلود» در قالب 14 داستان کوتاه به همت موسسه ولاء منتظر به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کتاب «خمپاره خواب‌آلود» دارای 14 داستان کوتاه بوده که توسط اکبر صحرایی تألیف شده که در فضای دفاع مقدس به روایت داستان‌ می‌پردازد.

سیگار دامادی، غریبه، طلسم، ‌سنگر نقلی، موجی، کانال خمار، قبرکن و آتش‌‌بس از جمله عناوین فصل‌های این کتاب است.

اکبر صحرایی متولد شیراز و دارای لیسانس مدیریت است؛ وی پیش از انقلاب مطالعه را با داستان‌های محمود حکیمی، جلال آل احمد و آثار کلاسیک جهان آغاز کرد.

جنگ مسیر زندگی‌اش را تغییر داد و او را به سمت نوشتن سوق داد، نویسندگی را با نوشتن داستان‌های کوتاه جنگ در نشریات کشوری، دو هفته‌نامه کمان، عصر پنجشنبه و دیگر روزنامه‌های کثیرالانتشار شروع کرد.

نخسیتن مجموعه داستان کوتاه او با عنوان کانال مهتاب در سال 78 به چاپ رسید، نخستین تجربه موفق او در حوزه داستان کودک و نوجوان قرار دارد.

وی با رمان‌های کودک و نوجوان «کاش کمی بزرگتر بودم»، «شمشاد و آرزوی چهارم» و داستان طنز معمای کانال ماهی به صورت حرفه‌ای وارد حوزه ادبیات کودک و نوجوان شد.

اکنون 15 اثر این نویسنده منتشر شده که کانال مهتاب، آثار هنوز می‌خندد، کاش کمی بزرگتر بودم، خیلی خیلی محرمانه، شمشاد و آرزوی چهارم، آدم هم پوست می‌اندازد، معمای کانال ماهی و ماه عسل قطبی از جمله این آثار است.

نویسنده این کتاب دارای 13 جایزه کشوری است که از آن جمله می‌توان به کسب عنوان برگزیده نخستین دوره جایزه ادبی اصفهان، کسب عنوان برگزیده نخستین مجموعه داستان پنجمین جشن فرهنگ فارس، کسب عنوان برگزیده نهمین و سیزدهمین دوره جشنواره مطبوعات ایران، کسب عنوان برگزیده داستان‌های دفاع مقدس سال‌های 82 و 85 و کسب عنوان برگزیده دوازدهمین، سیزدهمین و چهاردهمین دوره کتاب دفاع مقدس از جمله افتخارات وی است.

کتاب «خمپاره خواب‌آلود» مصور و رنگی در قطع رقعی با شمارگان هزار و 500 عدد و قیمت 8 هزار تومان به همت موسسه ولاء منتظر منتشر شد./س

برچسب ها: قم ، کتاب ، خمپاره ، خواب ، آلود ، داستان ، کوتاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.