تحليلي بر رفتار جهاني رژيم اسرائیل/

رژيم صهيونيستي بزرگترین بازندۀ "ديپلماسي نرم" ايران

نگاهي به تحولات منطقه و همچنين آخرين بررسي ها و نظرسنجي ها نشان مي دهد بزرگترين رژيم بازنده در جهان در قبال ديپلماسي ايران رژيم صهيونيستي است.


آنچه در اين گزارش به آن پرداخته شده است:
  اسرائيل : بازنده ترين رژيم در قبال ديپلماسي نرم ايران  
  اسرائيل : هزينه ارتباط اسرائيل با آمريكا و نفوذ آن
  اسرائيل : جامعه بين المللي و صلح خاورميانه
  
بر اساس نتايج نظرسنجی سال 2003 کمیسیون اروپا در میان کشورهای عضو، اكثريت شركت كنندگان ( 59٪ از 7،500 ) اسرائیل را به عنوان بزرگترین تهدید برای صلح جهانی  انتخاب کردند.
براساس نظرسنجي كميسيون اروپا از 7500 اروپايي، اسرائیل پيش از کره شمالی، افغانستان به عنوان تهدید اصلي براي صلح جهانی ناميده شد.  بر اين اساس 59 درصد از سوال شوندگان چنين عقيده اي داشتند.

پس از انتشار اين نظرسنجي گروه هاي حقوق بشر یهودی و لابی هاي مهم ،و " مرکز سیمون ویزنتال "، خواستار آن شدند که اتحادیه اروپا از روند صلح اسرائیل و فلسطین حذف گردد و اروپا را "ضد یهودی" ترين طرف مقابل اسرائيل پس از جنگ جهانی دوم ناميدند.


در واکنش به این نظرسنجی، مركز سیمون وايز ، که 400،000 عضو در ایالات متحده به تنهایی دارد، محكوم كردن حركت کمیسیون اروپا را در دستور كار قرار داده و خواستار آن گرديد تا اتحادیه اروپا از میانجی گری بین اسرائیل و فلسطین به طور كامل كنار گذاشته شود.

واقعيت اين است كه جامعه امروز اروپا ديدگاه نسبتا واقع بينانه اي نسبت به ماهيت رژيم اسرائيل پيدا كرده است  و اين ديدگاه در نوع خود منافع تل آويو را به مخاطره خواهد انداخت، البته نبايد بيداري دانش سياسي مردم آمريكا در قبال مسائل سياسي را كه پيش از اين به "مردم دور از سياست" شناخته مي شدند، ناديده گرفت.

 
در اين بين صدراعظم آلمان آنگلا مركل كه از مدافعان متعهد به اسرائیل محسوب مي شود،موضع تامل برانگيزي داشته است.
 
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مصاحبه ای با "صدای یهود" گفت: "حمايت از امنیت اسرائیل بخشی از تعهد اخلاق ملی ما آلماني ها محسوب مي گردد" و "اسرائیل هنوز هم تنها دموکراسی واقعی در خاورمیانه تلقي مي گردد". وي در اين مصاحبه به همراهي با اين رژيم در خصوص تهدید ایران نيز تاكيد داشت.

در مصاحبه ای در تاریخ 13 سپتامبر با "صدای یهود" آنگلا مرکل با پذيرش جنايت آلمان علیه یهودیان که تقریبا منجر به فروپاشی تمدن اين رژيم گرديد،اظهار داشت:"ما می توانیم آینده روابط میان آلمان و اسرائیل را بر فهم متقابل بسازيم". 

 به راستي چرا مركل چنين تعهدي را(تامين امنيت اسرائيل) بر عهده آلمان مي داند و از اين رفتار به ائدولوژي "اخلاق" آلماني ها نام مي برد؟!

اينكه "اسرائیل تنها دموکراسی واقعی در خاورمیانه است"!  

 
 دموکراسی اسرائیل یک دموکراسی است، اما نه یک دموكراسي واقعی ،كاربرد اصطلاح "تنها" نیز قابل بحث است، اما در مورد ایران چطور!  كشوري كه در آن شاهد انتقال قدرت از طريق انتخابات مي باشيم چرا آلمان چنين توصيفي را براي ايران بكار نمي برد! 

قوانین اسرائیل حدود 40 قانون دارد که تمامي آنها مربوط به فلسطینی ها می شود، این چیزی است که ما از آن به "تبعیض نژادی" نام مي بريم؟! علاوه بر این، هزاران فلسطینی بدون اتهام در زندان مي باشند!

هنگامی که در مورد تهدید هسته ای ایران علیه اسرائیل سوال شد، مرکل اظهار داشت:"ما در مورد امنيت اسرائيل نمي توانيم طرف بي طرف باشيم".
  
در پاسخ به سوالي در مورد صهیونیسم،مركل اظهار داشت: "یهودیان نيز حق تعیین سرنوشت خود را دارند، صهیونیسم به عنوان یک جنبش ملی مردمي یهودی از چنين حقي برخوردار مي باشد. "
خانم مرکل به احتمال زیاد فراموش کرده است که مطابق با منشور سازمان ملل متحد هر کشوری از حق برابر براي تعیین سرنوشت حق خود برخوردار است، با این حال، اسرائیل این حق را براي فلسطینی ها رد می کند.
مرکل در صحبت هايش متناقض بوده است، او فقط همبستگی خود با اسرائیل را ابراز داشته است، و به نام یک دموکراسی واقعی از آن نام مي برد، و به طور ناگهانی با سیاست های اشغال کرانه باختری اسرائيل آنهم در پوشش رسانه اي نه عمل گرانه مخالفت مي كند.

در مورد موضع تركيه در قبال اسرائيل كه  در بیانیه رجب طیب اردوغان، نخست وزیر تركيه از "صهیونیسم جنایت علیه بشریت" نام برده بود از مركل توضيحاتي خواستند...." وي در پاسخ به اين سوال اظهار داشت:"من چندین بار با نخست وزیر اردوغان در مورد روابط بین ترکیه و اسرائیل سخن گفته ام. من خوشحالم که دیدار پرزیدنت اوباما از اسرائیل، مذاکرات بین اسرائیل و ترکیه را دوباره مطرح سازد و امیدواريم روابط بين اين دو كشور بهبود يابد....البته لازم به ذكر است كه آمريكا براي امنيت اسرائيل حاضر است به مخالفان منطقه اي اين رژيم امتياز و منابع مالي هزينه كند كه در مورد مصر و تركيه چنين رويكردي را شاهد بوده ايم.

در جریان سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، نمایندگان رژیم اسرائیل تصمیم به ترک سالن و تحریم این سخنرانی گرفتند. در این میان، یکی از وزرای کابینه نتانیاهو از این اقدام انتقاد کرده و آن را تصمیمی نادرست دانسته است.

یائیر لاپید، وزیر اقتصاد رژیم امور مالی رژیم اسرائیل و عضو کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، از تصمیم هیئت این رژیم در سازمان ملل برای ترک سالن مجمع عمومی در زمان سخنرانی روحانی انتقاد کرده و آن را یک «اشتباه» خوانده است.

"اسرائیل نباید به عنوان مخالف دائمی راه حل های صلح آمیز شناخته شود. ما باید کاری کنیم که ایرانی ها مخالف صلح جلوه داده شوند." 

به گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»  رژیم اسرائیل امسال در مخالفت خود با ایران در اجلاس مجمع عمومی، تنهاست و هیچ کشوری این رژیم را همراهی نمی کند.در شرایطی که کشورهای غربی همگی آماده تعامل با دولت روحانی هستند، نتانیاهو همچنان نسبت به عملکرد و اهداف واقعی وی هشدار می دهد. 

به هر حال، به نظر می رسد این نخستین بار است که رژیم اسرائیل در مخالفت شدید خود با ایران تا این حد تنها و منزوی است و دیپلماسی دولت ایران در سازمان ملل توانسته نظر اغلب کشورهای جهان را به خود جلب نماید. 

امروزه حامیان تحریم ایران، بزرگترین بازندگان ديپلماسي ايران مي باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ايران محمد نهاوندیان اخيرا در مصاحبه با پرس تي وي اعلام داشته است: کشورهایی که تحریم ها را علیه ایران اعمال داشته اند،بيشترين ضرر را كرده اند.

"آمارها نشان می دهد با وجود تحریم ها، حجم مبادلات تجاری کشور ايران افزایش یافته است،"
کشورهایی مانند ترکیه که به تحریم های ضد ایران کمک نمی کند از روابط تجاری خود با تهران با كنار گذاشتن رقباي منطقه اي خود،سود بسياري كرده است.

در اين بين آمريكا با فشار لابي اسرائيل ضربه سنگيني را بر اقتصاد آمريكا وارد كرده است.

ایالات متحده، رژيم صهيونيستي و برخی از متحدان بارها ایران را به اهداف غیر نظامی در برنامه انرژی هسته ای اش متهم کرده اند كشورهايي كه خود داراي بمب هسته اي مي باشند!!.

تحت فشار واشنگتن، شورای امنیت سازمان ملل چهار دور تحریم هاي ناعادلانه را علیه جمهوری اسلامی تحمیل كرد.اين تحريم ها تنها جان بيماران ايراني را هدف قرار داد كه در مجامع بين المللي چنين رفتاري هرگز پذيرفته شده نمي باشد. 

نخست وزیر رژيم صهيونيستي معتقد است كه جهان نبايد به گفته هاي فريبكارانه روحاني اعتماد كند!  بنیامین نتانیاهو مجددا بر اين ادعا كه ايران با روشي نوين و اعتدال گرانه به دنبال ادامه فعاليت هاي هسته اي خود و دست يابي به بمب اتمي مي باشد،رئيس جمهور جديد ايران و سياست وي را صرفا نمایشی نام برد. وي فشار بر ایران برای متوقف کردن برنامه هسته ای خود از طریق اعمال تحریم های شدیدتر و تهدید به اقدام نظامی را خواستار است.

اسرائیل از آن بيم دارد كه با رويه سياسي جديد ايران جهان به منظور شرکت دادن ايران در مذاكرات به كاهش تحريم ها مبادرت داشته باشد بنابراين از روزها قبل تر به لابي گري در بين مقامات آمريكايي مبادرت داشته است.


نتانياهو قبل از اعلام "خط قرمز" خود در قبال برنامه هاي هسته اي ايران در سال گذشته، درخواست ملاقات چهره به چهره با اوباما را داشت.با توجه به گزارش رسانه ها، نتانیاهو مجبور بود سخنان خود را یک روز (از 30 سپتامبر به 1 اکتبر) به تاخیر اندازد چرا كه باراک اوباما قبل از 30 سپتامبر نمي توانست وي را در كاخ سفيد ملاقات كند. سال گذشته، اوباما درخواست نتانیاهو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل براي دیدار با خود را رد کرده بود.

پس از ورود روحاني به آمريكا و تمايل نسبي مقامات آمريكايي به مذاكره و موفقيت ديپلماسي ايران در مجمع عمومي، دولت نتانیاهو و لابی آيپك (AIPAC)، هر دو مصمم به پایان دادن به این فرآیند و مشكل تراشي براي ادامه روند گفتگوها بر آمدند كه چرخش نسبي آمريكا به سوي ايران،مقامات اسرائيلي را به فكر راه چاره انداخت.

نتيجه آنكه،به ضم برخي كارشناسان "تعطيلي دولت آمريكا" نوعي هشدار در اين رابطه قلمداد مي شود.

هدف آنها نفوذ در كنگره و تحت تاثير قرار دادن برنامه هاي هسته اي ايران مي باشد. هر چند باراك اوباما در تلاش براي حصول اطمينان از سوي ايران مبني بر صلح آميز بودن برنامه ها و ادامه مذاكرات مي باشد اما لابي اسرائيل تنها با تعطيلي برنامه هاي هسته اي ايران قانع مي شود!

 

آيپك هفته گذشته در بيانيه اي خواسته هاي خود را چنين اعلام داشت:
"کنگره آمريكا باید لغو تحریم های اقتصادی ایرانیان را تا توقف غنی سازی اورانیوم، متوقف کردن نصب سانتریفیوژهای جدید، اجازه بازرسی بین المللی از سایت های هسته ای،ادامه دهد.  در اين مورد آيپك به صراحت حق قانوني براي ايران در برخورداري از انرژي صلح آميز هسته اي را كاملا رد و ناديده مي گيرد.

در صورت عدم تمايل ايران به اجراي چنين برنامه هايي آمريكا بايد با اسرائيل در حمله به تجهيزات هسته اي ايران همراهي كند كه حمله مستقل تلاويو براي امنيت خود نيز دور از انتظار نخواهد بود.
به عبارت دیگر: تنها راه برای ایران برای جلوگیری از حمله نظامی از بین بردن تمام تاسیسات هسته ای خود مي باشد."

به نظر آنها گزينه نظامي تنها راه ممكن براي ايران شناخته مي شود!

 هنری کیسینجر، در مصاحبه اخیر خود با CBS اظهار داشت: "اوباما تا زمانی که تهران مطابق با دستور کار ایالات متحده و اسرائیل بر سر برنامه هسته ای کشورش حركت نكرده و حمایت خود از اسد و حزب الله دست نكشيده،نبايد با روحاني ديدار داشته باشد.



***  بازندگان و برندگان مذاكرات ايران و آمريكا چه كساني مي باشند؟

 
به گفته كارشناسان خارجي،توقف خصومت، کاهش تنش در روابط دو جانبه، عادی سازی روابط، و از سرگیری همکاری بین ایران و ایالات متحده "باید" اولویت جمهوری اسلامی در سیاست خارجی ایران تحت شرایط موجود قرار گيرد. البته كلمه "باید" هرگز بدان معنی نخواهد بود که دولت ایران از آرمان های خود كنار رفته باشد.

اسرائیل و همچنین کشورهای عربی دیکتاتور  و وابسته در منطقه از بازندگان روابط ايران و آمريكا خواهند بود. نزديكي آمريكا به ايران ديگر بهانه تراشي هاي اسرائيل براي برخورداري از حمايت هاي همه جانبه را تحت الشعاع قرار خواهد داد و ديگر دشمني ندارد تا به طريق آن افكار عمومي را متاثر و بر ادامه برنامه هاي كشور گشايي خود در منطقه ادامه دهد.

برقراری روابط بین ایران و ایالات متحده قادر به حل همه مشکلات موجود میان دو کشور نیست چرا که تمام مشکلات ایران به خصومت واشنگتن در قبال تهران مربوط نمي شود بلكه متحدان هم نقش دارند!.  بهبود روابط میان تهران و واشنگتن بهانه تراشي اسرائیل و تهدید جلوه دادن ایران و متحدان آن را از بين مي برد، و همچنین رژیمهای ارتجاعی عرب ديگر نمي توانند از خصومت بین ایران و ایالات متحده اهداف هژمونیک خود در مسلمان جهان و جهان عرب را دنبال نمايند. 

جلسه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بهترین فرصت برای استفاده از ابتکارهای دیپلماتیک را مي تواند فراهم كند البته به شرطي كه طرفين به احترام مقابل پايبند باشند. 



***  معرفي چهره واقعي اسرائيل در جهان  


 بین سال های 2001 و 2006، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اسرائیل را بیش از هر کشور دیگری به خاطر نقض حقوق بشر و اعمال غير انساني مورد انتقاد و تحريم قرار داد.
  وقتی یهودیان آفریقایی سیاه پوست در سال 1969 تحت قانون "حق بازگشت به وطن 1969" به اسرائيل بازگشتند دولت يهود،اين گروه از یهودیان را غير اصيل دانسته و حقوق شهروندي محروم ساخت.

  تا به امروز اين گروه از یهودیان توسط جامعه یهودی در اسرائیل، پذیرفته نشده اند 
 در اسرائیل، برابر قانون، ازدواج یک غیر یهودی با یک یهودی غير قانوني مي باشد. سازمان عفو بین الملل سیاست ازدواج رژيم اسرائيل را به عنوان يك رفتار تبعیض آمیز انساني نسبت به اعراب محکوم مي كند.

رژیم صهیونیستی آغاز گر جنگ ها، قتل عام ها و كاربرد سلاح های شیمیایی علیه کشورهای عرب همسایه خود شمرده مي شود. در سال 1982، دولت اسرائیل اجازه قتل عام بیش از 800 فلسطینی را در دو اردوگاه پناهندگان در بیروت اشغالی صادر كرد.در سال 2008، دولت اسرائیل از سلاح هاي حاوي فسفر سفید عليه غیرنظامیان غزه نيز استفاده كرد.

رهبران صهيونيست هیچ شرمي از دروغ گفتن به جهان ندارند. برای مثال، در سال 1992، نخست وزیر رژيم صهيونيستي، نتانیاهو به دروغ   ادعا کرد که ایران 3 تا 5 سال آينده به سلاح هسته ای مجهز خواهد شد!سپس در سال 2002، او علنا به کنگره آمریکا در مورد صدام حسین و سلاح های کشتار جمعی وي دروغ گفت! سپس در سال 2012، نتانیاهو با این ادعا که ایران تنها چند ماه از دستيابي به سلاح های هسته ای فاصله دارد بار ديگر شعور مردم آمريكا را به سخره گرفت! اينبار نيز چنين ادعا مي كند كه ايران تا 3 سال آينده قادر است نيويورك را مورد حمله اتمي قرار دهد!

امروز،   لابی یهودی آمریکا را به جنگ با سوریه ترغيب مي كند.در واقع، فشار سياسي بر جنگ تا حدي سوال برانگيز است كه برخي از سناريوي سوريه  ، جنگ لابی یهودی براي گسترش سرزمين هاي خود حتي به بهاي جان و مال مردم آمريكا، نام مي برند. تقریبا هر گروه عمده یهودی در آمریکا از تهاجم حمايت مي كنند و بیش از 250 لابی اسرائیل کنگره آمريكا را در اين موضوع مورد هدف قرار داده اند.

   نهاد صهیونیستی بزرگترین دشمن آمریکا محسوب مي گردد. دولت ایالات متحده، تل آويو را یکی از بزرگترین تهدید های جاسوسی خود نام مي برد. اسرائیل به جاسوسی در امریکا، سرقت اسرار ایالات متحده، حمله به اهداف آمریکایی و سرقت فن آوری هسته ای ایالات متحده و تجهیزات پيشرفته متهم مي باشد .

   اسرائیل، مهمترين طرفدار هولوکاست، انکارکننده هولوکاست افراد غیر یهودی كه خود به قتل عام آنان مبادرت داشته، شناخته مي شود.

       اسرائیل بیش از هر کشور دیگری در این جهان کمک های خارجی دريافت مي كند. اسرائیل یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با 10،000 میلیونر مي باشد.در حال حاضر اسرائیل   12 تا 17 میلیارد دلار کمک مالي از ایالات متحده دريافت مي كند. 


***  هزینه نگهداري رژيم صهيونيستي براي آمریکایی ها چقدر است؟

 
بسیاری از آمریکایی ها اكنون براي رفع نيازهاي روزمره خود به كوپن هاي غذایی فدرال آمريكا چشم دوخته اند، اين در حاليست كه دولت ایالات متحده به اسرائیل   3 میلیارد دلار کمک مستقیم خارجی و 12-17 میلیارد دلار کمک های غیر مستقیم مانند تجهیزات نظامی تضمین وام، و قراردادهای ترجیحی به رژيم اسرائيل كمك مي كند!!. اسرائیل كمك مي كند. 

محاسبه مقدار دقيق كمك هاي آمريكا به اسرائيل ممكن نمي باشد چرا كه لابي هاي اسرائيل از درز اطلاعات مربوطه جلوگيري مي كنند.  اشتاینر رئيس آيپك برای اولین بار به فريب وزیر امور خارجه ایالات متحده براي دريافت کمک های خارجی اعتراف داشته است.

رژيم صهيونيستي بزرگترین عملیات جاسوسی را در آمریکا و هر یک از متحدان اش انجام داده است، و از طريق اطلاعات مهم مختلف،براي خود درآمدهاي جانبي ايجاد كرده اند. 

با اين مقدار كمك مالي به اسرائيل مي توان سالانه 4.5 میلیون کودک متولد شده آمريكايي را حمايت مالي كرد به عبارتي، هر آمریکایی 8،000 -10،500 دلار در 18 سال اول زندگي! 

 ایالات متحده به روسیه و رومانی میلیاردها دلار کمک های اعلام نشده براي تسهیل جابجايي یهودیان به اسرائیل هزينه مي كند.  جان مک کین در مصاحبه ای اعتراف کرد که کمک های ایالات متحده به مصر در واقع یک رشوه براي مصریان در حفظ روابط دوستانه با اسرائیل بوده است. ایالات متحده همچنین به ترکیه و یونان میلیاردها دلار برای همين هدف هزينه كرده است.

 با لابي گري هاي اسرائيل دو جنگ عراق و افغانستان رقم خورد جنگي كه تريليون ها دلار براي آمريكايي ها در بر داشته است و حال براي جنگ با ايران لابي مي كنند جنگي كه به مراتب براي آمريكايي ها پر هزينه تر خواهد بود. 

دوستي با رژيم صهيونيستي براي مردم آمريكا تنها بدهي جنگ و تورم را در پي داشته است.  

منابع:

http://thebilzerianreport.com/how-much-does-israel-cost-the-average-american/ http://rehmat1.com/2013/09/24/israel-the-worst-state-on-the-planet/

http://www.theguardian.com/world/2003/nov/02/israel.eu http://english.pravda.ru/world/europe/18-09-
2013/125689-angela_merkel_germany_israel-0/ http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/israel/10179237/Benjamin-Netanyahu-brands-new-Iranian-president-a-wolf-in-sheeps-clothing.html


 http://mjayrosenberg.com/2013/09/25/aipac-sets-out-to-defeat-obama-on-iran/  http://mondoweiss.net/2013/09/opportunity-rouhani-provided.html

http://www.iranreview.org/content/Documents/Who-Loses-or-Benefits-from-Iran-US-Negotiations-.htm

گزارش از سيدمجيد حسيني
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار