توضيحات میلیاردر بزرگ در خصوص نشست زمین در شهرک غرب : حاضرم تمام ملکهای اطراف را بخرم!

بابک زنجانی تاکید کرد : با مشاهده این آب ، دیگر ریزش پروژه را پیش بینی کردیم و به همين دليل محل مورد شناسايي تخلیه شد و الحمدالله در این رابطه به كسي آسيبي نرسيد. ، ٣ يا ٤ منزل در نزديكي پروژه واقع است كه براي احتياط هتل استقلال وآزادي برای آنها رزرو شد و این همسایگان در این هتل ها اسکان داده شدند .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،بابک زنجانی در گفت و گو با ایران خبر در خصوص ریزش خیابان ایران زمین گفت : پروژه بزرگ ايران زمين در زميني به متراژ ١٧٠٠٠ متر مربع در خيابان ايران زمين شهرك غرب واقع شده و حدود ٤ سال پيش اين محل كه يك مخروبه بود به هلدينگ سورينت واگذار گرديد و هلدينگ سورينت مديريت پروژه را به يكي از زير مجموعه هاي مديريتي خود بنام شركت ستسا واگذار کرد.؛ مصوب شده بود در اين محل مركز تجاري عظيمي با ٤٠٠٠ پاركينگ و ٣١٧٠٠٠ متر مربع بنا ايجاد شود، اين محل تجاري- تفريحي نه تنها اقتصاد اين محل را متحول ميكرد بلكه محلي براي يك زندگي مدرن براي مردم بود .

وی با بیان اینکه طرح و اجراي اين پروژه با كشور اسپانيا منعقد شده است ، گفت : مقرر شد حفاري اين محل توسط يك شركت مهندسي پيمانكاري با تجربه و قوي به پيمان گذاشته شود و با توجه به اينكه حجم گودبرداري به علت تراكم زياد بود ،چندين شركت مهندسي با همفكري و امكانات يكديگر آن را جلو بردند و از مشاوره شهرداري و نظام مهندسي و هر ارگان ذي ربطي استفاده کردیم . تا چند روز پیش هیچ نگرانی ای از گود برداری دیده نمی شد، حتي نيلينگهاي اين پروژه تا عمق ٣٠ متر در ديواره ها صورت گرفته بود و فاصله نيل ها بسيار نزديك به هم اجرا شد و بررسی های مکرری هم انجام می دادیم تا امكان ريزش و حركت زمین به صفر برسد .

وی در ادامه گفت : چون اطراف اين پروژه نهر و آبهاي زيرزميني زيادی وجود دارد ، سعي کردیم با زهكشهاي متعدد اين آبها را كنترل کنیم ، حد رانش زمين هم نرمال محاسبه شده بود.

از 4 روز قبل در ضلع شمالی آب زیادی مشاهده کردیم

زنجانی افزود: مهندسين ما از ٤ روز قبل احساس كردند در ضلع شمالي پشت ديوارها آب زيادي ديده ميشود ، نشانه های تركيدگي لوله هاي زيرزميني و يا فاضلاب در خیابان وجود داشت و ما این علائم را به اداره آب و فاضلاب گزارش کردیم، اما متاسفانه نتوانستیم آنها را به رسیدگی مجاب کنیم. تا اينكه حجم خروج اين آب پشت ديوارهاي ايجاد شده اين پروژه آنقدر زياد شد كه دیوارهای ما را منفجر کرد، خیابان تخریب شد و پروژه نیز فروریخت .

همسایه ها در هتل استقلال و آزادی مستقر شدند

بابک زنجانی تاکید کرد : با مشاهده این آب ، دیگر ریزش پروژه را پیش بینی کردیم و به همين دليل محل مورد شناسايي تخلیه شد و الحمدالله در این رابطه به كسي آسيبي نرسيد. ، ٣ يا ٤ منزل در نزديكي پروژه واقع است كه براي احتياط هتل استقلال وآزادي برای آنها رزرو شد و این همسایگان در این هتل ها اسکان داده شدند .


وی با بیان اینکه مهندسين ما شبانه روز پی گیر حل این مشکل هستند گفت: در هر صورت حادثه و خطر هر چقدر هم كه محاسبه شود قابل پيش بيني نيست و همه ما هم در محلي زندگي ميكنيم كه همه چيز ماشيني شده و از زندگيهاي سنتي بيرون است ، ما براي رفاه خانواده وآيندگان و هموطنانمان مجبور به ايجاد پروژهاي مناسب هستيم و در این راه بروز چنین حوادثی عجیب نیست.

هرکس از ملک خود در اطراف پروژه نگرانی دارد ، آن را به قیمت کارشناسی به ما واگذار کند


زنجانی درباره نگرانی های ساکنین محل گفت: من به مسولين شركتهايم گفتم كار گروه ويژه ايجاد كنند و استرس را از مردم به درستي دور كنند و هر امكاني برای همسايگانمان هست محيا سازند ، هر كس هم نگراني از محل خود دارد با قيمت كارشناسي ملك خود را به ما واگذار كند ، هرچند می دانم ايجاد اين پروژه اقتصاد املاك آن محل را متحول خواهد كرد و ان شاءالله تلافي اين روزهاي سخت خواهد شد و خستگی از تن همسايگان و هموطنانم بيرون خواهد امد.
وی در پاسخ به این سوال که ایا مراحل ساخت و گود برداری از این مجموعه قانونی بوده است ، گفت: كليه مدارك و مجوزات لازم در اين خصوص اخذ شده و تمام مراحل ، اصولی و قانونی پیش رفته است.
زنجانی در پایان از از مسولين شهرداري، آتش نشاني ، نيروي انتظامي ، بسيج ، نظام مهندسي و همسايگان پروژه ایران زمین تشکر کرد.
گفتنی است : صبح پنج شنبه پروژه ایران زمین در شهرک غرب تهران متعلق به هلدینگ سورینت بابک زنجانی ، در مرحله گودبرداری فروریخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار