ترقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

لزوم حفظ چهره استکبارستيز جمهوري‌اسلامي/ ايران با نهايت اقتدار ديپلماسي را پيش مي‌برد

مسئول بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي با بيان اينکه دولت بايد از موضع اقتدار ، دیپلماسی خود را به پیش ببرد، گفت: چهره استکبارستيز جمهوري اسلامي بايد حفظ شود.

"حمیدرضا ترقی" مسئول بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بیانات "مقام معظم رهبری" در مراسم تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: معظم‌له می‌خواهند دیپلماسی فعالی در عرصه سیاست‌خارجی همراه با حفظ اصول و مبانی انقلاب و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی دنبال شود.

وی اضافه کرد: فضاي ديپلماسي امروز جهان نشان مي‌دهد که  بايد با عنایت به پشتیبانی ملت، همچنين ظرفیت عظیم مردم در مناسبات بین‌المللی، شناخت دقیق‌تری نسبت به ملت ایران و توانمندی‌های آن در عرصه بین‌الملل داشته و از موضع محکم و استوار در محاکم بین‌المللی حاضر شویم.

ترقي با بیان اینکه دولت باید از موضع اقتدار، دیپلماسی خود را به پیش ببرد، تصریح کرد: دیدگاه و راهبرد "مقام معظم رهبری" راه‌گشاي مسير ديپلماسي بوده و این امکان را برای دولت یازدهم فراهم می‌‌آورد که بدون هرگونه عقب‌نشینی از مواضع و اصول با نهایت اقتدار در برخورد با طرف‌های مذاکره‌کننده برخورد کند.

مسئول بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي همچنين خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید بايد اهداف و مطالبات ملت ايران را بدون ضربه به چهره استکبارستيز نظام جمهوري اسلامي دنبال کند.

گفتني است "حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي" روز گذشته در مراسم تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران از تحرک دیپلماسی دولت از جمله در سفر نیویورک حمایت کرده و افزودند: ما به دولت خدمتگزار اعتماد داریم و به آن خوشبین هستیم اما برخی از آنچه که در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود، چون ما دولت امریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهدشکن می‌دانیم.(براي مشاهده متن کامل فرمايشات رهبر معظم انقلاب اينجا کليک کنيد).
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار