تناقض‌گويي "مهاجراني" در "بي بي سي"

عطاء الله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت خاتمی که در لندن زندگی و اغلب در رسانه هاي بيگانه فرافکني مي‌کند، ديشب ميهمان ويژه بي بي سي فارسي بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، وي که پاي ثابت گفتگو با رسانه هاي فارسي زبان بيگانه و نشريات عرب ضدايراني است، در گفت گو با نادر سلطانپور ، در سخن پراکني هاي جديد خود دچار تناقض گويي شده و از يک سو مدعي مي شود جبهه گيري جديد نخست وزير رژيم صهيونيستي عليه ايران ناشي از اشتباهات نظام در حوزه عمل خارجي است که بهانه به دست رژيم اسرائيل مي دهد و از ديگر سو از برتري هاي ژئوپلتيک ايران مي گويد.  

وي در بخش ديگري از اظهارات متناقض خود به نقد نطق اخير  نخست وزير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل پرداخته و اذعان مي کند اينکه نتانياهو در نطق خود صد بار نام ايران و رئيس جمهور اين کشور را برده به صراحت چندين بار از تغيير جمهوري اسلامي حرف مي زند از تعابير مختلفي دراين باره استفاده مي کند ، نشان مي دهد که نتانياهو در روزگار خوبي بسر نمي برد ، چرا که شخصيت هاي مختلف فکري به نقد مواضع وي پرداخته اند.

مهاجراني در بخشي ديگر از گفتگوي خود با بي بي سي اذعان مي کند که "ايران کشوري است که صدبرابر اسرائيل مساحت دارد، يکي از مهمترين کشورهاي توليدکننده نفت است و در موقعيت استراتژيک بسيار برتري قرار دارد. بسياري از کشورها نيازمند رابطه با ايران هستند، کشورهايي که گمان کنند نيازمندند از پنجره اسرائيل به جهان نگاه کنند، ممالکي هستند که هيچ کدام از موقعيت هاي اقتدار ملي و موقعيت جغرافيايي سياسي ايران را ندارند ."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ياني
۰۸:۳۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۲
او مقتدرانه از ايران دفاع كرد ... و شما با اين پوشش مغرضانه و مبهم حود نمي توانيد اين موضوع را تغيير دهيد ... از اين پيله موهومي كه دور خود تنيده ايد بيرون بياييد، خود را اصلاح كنيد و واقعيان را ببينيد ....
Iran (Islamic Republic of)
سمن
۱۲:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۲
"ايران کشوري است که صدبرابر اسرائيل مساحت دارد، يکي از مهمترين کشورهاي توليدکننده نفت است و در موقعيت استراتژيک بسيار برتري قرار دارد. بسياري از کشورها نيازمند رابطه با ايران هستند، کشورهايي که گمان کنند نيازمندند از پنجره اسرائيل به جهان نگاه کنند، ممالکي هستند که هيچ کدام از موقعيت هاي اقتدار ملي و موقعيت جغرافيايي سياسي ايران را ندارند ."
آخرین اخبار