مرگ 169 نفر بر اثر استفاده از قرص برنج

رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني گفت: 169 نفر با استفاده از قرص برنج در بهار سال گذشته جان خود را از دست دادند.

محمود خدادوست، رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در بهار سال گذشته 169 نفر بر اثر مسموميت با قرص برنج در كشور جان خود را از دست دادند كه از اين تعداد97 نفرمرد و 72 نفر زن بوده اند.

وي افزود : در سه ماهه ي نخست سال جاري تعداد فوتي هاي ناشي از قرص برنج در كشور 169 نفر بوده است و همچنين اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار مرگ بر اثر مصرف قرص برنج 115 نفر بوده كه 47 درصد افزايش داشته است .

وي اذعان داشت : در سه ماهه ي ابتدايي امسال استان هاي تهران با 68 فوتي 34 مرد و 34 زن در گيلان با 32 فوتي 24 مرد و 8 زن در مازندران با 19 فوتي 14 مرد و 5 زن بيشترين آمار مرگ ناشي از مصرف قرص برنج را داشته اند.
همچنين به جز اين يك استان آمار مرگ ناشي از مصرف قرص برنج در ساير استان ها زير 10 نفر و در 13 استان صفر بوده است.

وي بيان كرد : آمار مرگ براثر مصرف قرص برنج در استان هاي تهران ، گيلان و مازندران در سه ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به ترتيب2.74 ،2.46 درصد افزايش يافته است.

وي خاطرنشان كرد : مرگ و مير ناشي از مسموميت با قرص برنج در سال هاي اخير 87 تا 91 با مسير صعودي مواجه بوده است به طوري كه براساس آمارهاي موجود مرگ ناشي از مصرف قرص برنج در سال 91 در مقايسه با سال قبل از آن2.29 درصد افزايش داشته است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار