كشاورز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد

ثبت سوء‌پیشینه در شناسنامه کیفری افراد

يك وكيل دادگستري گفت: سوءپیشینه مرتبط به جرائم عمدی است که در شناسنامه کیفری افراد مندرج شده و مبنای قضاوت در مورد آن‌ها طي سال‌هاي آينده خواهد بود.

"بهمن کشاورز" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بحث سوءپیشینه در جرائم غیرعمد گفت: در خصوص چنين جرائمي، در قانون جدید مجازات اسلامی سعی شده که مجازات حبس صادر نشود كه این امر موجب از بين رفتن سوء‌پیشینه براي فرد است.
 
وی ادامه داد: سوءپیشینه مرتبط به جرائم عمدی است که  در شناسنامه کیفری افراد مندرج شده و مبنای قضاوت در مورد آن‌ها طي سال‌های بعد خواهد بود.
 
کشاورز اظهار داشت: اجرای طرح "برای من- برای تو" که در خصوص صادرات محصولات زندانیان به خارج از کشور است، می‌تواند به زندانیانی که در معرض تکرار جرم هستند، کمک شایانی کند.
 
این وکیل دادگستری تصریح کرد: چنانچه زندانیان ضمن تحمل کیفر، حرفه و تخصصی بياموزند که درآمدزا باشد، در راستای این عمل بعد از آزادی امکان کاریابی و اشتغال بیشتری خواهند داشت.
 
وی در زمينه حذف سوءپیشینه از جرائم عمد نيز اين چنين گفت: نمی‌توان پیشینه کیفری را از سوابق افراد در جرائم عمد محو کرد، چرا که محو کردن سوءپيشينه، اجتماع و افرادی را که با آن‌ها در تماس هستند، در معرض خطرات احتمالی قرار می‌دهد.

این وکیل دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: افرادي كه سابقه حبس و يا زندان دارند، بايد پس از آزادي تحت نظارت باشند تا با اجتماع ممزوج شده و به سلامت كامل اخلاقي برسند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفرمحمدی دارانداش
۱۷:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
آیا کسی ک شلاق میخورد ولی زندان نمی رود سابقه داربه حساب می آید یانه ؟
آخرین اخبار