اهواز/

پاكسازي پوست در آرايشگاه‌ها غيرقانوني است

مديرگروه بهداشت محيط و حرفه‌اي مركز بهداشت خوزستان گفت: اعمالي مانند تتو، سوزاندن موهاي زائد، پاكسازي پوست و كاشت ناخن در آرايشگاه‌هاي زنانه غيرقانوني است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛ مهران معلم  گفت: اعمالي مانند تتو، سوزاندن موهاي زائد، پاكسازي پوست و كاشت ناخن حتما بايد زيرنظر پزشك انجام گيرد و آرايشگاه‌ها حق دخالت در امور پزشكي را ندارند.

 وي ادامه داد: چنين خدماتي در آرايشگاه‌ها مي‌توانند به راحتي زمينه انتقال بيماري‌هايي مانند ايذر و هپاتيت را فراهم كنند. فردي كه به هر يك از اين بيماري‌ها دچار باشد به وسيله يك خراش كوچك و ايجاد تماس خوني، بيماري را به فرد بعد منتقل مي‌كند.
 
مديرگروه بهداشت محيط و حرفه‌اي مركز بهداشت خوزستان در اين باره كه بسياري از آرايشگاه‌ها با ارايه سوزن يا تيغ بسته‌بندي، بر بهداشتي بودن شيوه خدمات‌رساني خود تاكيد دارد، تصريح كرد: نبايد به اين توجيهات اعتماد كرد چرا كه گاه ديده شده است افراد در اصناف مختلف از شگردها و روش‌هاي تقلبي آنچنان جديدي استفاده مي‌كنند كه حتي براي ناظران بهداشتي جاي تعجب دارد./ب

 

وي با اشاره به اين‌كه تا زماني كه تقاضا وجود داشته باشد عرضه نيز وجود خواهد داشت، عنوان كرد: تعداد آرايشگاه‌هاي زنانه روز به روز در حال افزايش است و تعداد بازرسان اداره بهداشت كفاف سركشي زود به زود به همه آنها را نمي‌كند. پس بايد اين تفكر در خود خانم‌ها ايجاد شود كه استفاده از چنين خدماتي در آرايشگاه‌ها مي‌تواند چه ضررهاي جبران‌ناپذيري براي آنها داشته باشد.

 

معلم اضافه كرد: افرادي كه با استفاده از اعمال غيرقانوني كه در آرايشگاه‌ها انجام مي‌گيرد، دچار مشكل شده‌اند مي‌توانند به مراكز بهداشت مراجعه كرده و شكايت خود را مطرح نمايند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.