مطهری‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

فقدان اقتدار مانعي براي نقش‌آفريني احزاب در عرصه ديپلماسي

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: تلاش‌های دولت در بازگرداندن اقتدار به احزاب می‌تواند نقش بسزایی را نقش‌آفريني آنها در عرصه دیپلماسی عمومی داشته باشد.

"میرزا‌بابا مطهری‌نژاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش و تأثیر نهادهای مدنی همچون احزاب در تعامل با نهادهای مدنی سایر کشورها اظهار داشت: احزاب به عنوان نهادهای مدنی به صورت خودجوش و جدای از قدرت واسطی میان قدرت و مردم به حساب می‌آیند.

وی افزود: چنین ویژگی‌هایی ایده‌ها و مطالبات مردم را به هم نزدیک می‌کند و از آن طرف به عنوان رابطی میان مردم و قدرت تبدیل می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه نهادهای مدنی باید دارای توانایی لازم از لحاظ کمیت و آگاهی و سطح مدیریت باشد، تصریح کرد: اقتدار احزاب در سازو‌کار اجتماعی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وي با بيان اينکه متأسفانه احزاب در ایران فاقد اقتدار لازم هستند، گفت: تشکل‌هاي سياسي و اجتماعي داخلي از لحاظ سطح آگاهی و تعداد به صورت گسترده به فعاليت مي‌پردازند.

مطهری‌نژاد فقدان اقتدار احزاب داخلی را به عنوان مانعی برای نقش‌آفرینی آنها دانست و خاطرنشان کرد: تلاش‌های دولت در بازگرداندن اقتدار به احزاب می‌تواند نقش بسزایی را در این زمینه داشته باشد که در این صورت خواهند توانست در دیپلماسی عمومی به نقش‌آفرینی گسترده بپردازند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار