رسولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پشتیبانی همه جانبه مقامات ایرانی از تیم دولت نشانگر انسجام و همبستگي است

يک فعال سياسي گفت: پشتیبانی همه جانبه مقامات ایرانی از تیم دولت نشانگر یکدلی، انسجام، همبستگی و يکصدايي میان ایرانیان است که می‌تواند در موفقیت‌های دیپلماسی جمهوری اسلامی در آینده تاثیرگذار باشد.

"سیدحسن رسولی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده از سفر تیم دولت به نیویورک اظهار داشت: سوابق اجرایی رئیس‌جمهوری کشورمان و وزیر امور خارجه در حوزه‌های امنیت ملی و روابط بین‌الملل بسیار حرفه‌ای و قابل قبول است.

وی افزود: نقش ظریف و "حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی" در پیشبرد اهداف سیاست خارجی کشور در چارچوب نظام در قالب علمی، بسيار حرفه‌ای است و اينکه در اين سفر در مجموع اقدامات انجام شده شاهد نتایج امیدوار کننده از آن بودیم که در ادامه با حمایت "قاطعانه مقام معظم رهبری" مواجه شدیم.

این فعال سیاسی به قطع‌ رابطه ایران و آمریکا طی 34 سال اخیر اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به عدم رابطه میان این دو کشور و پیچیده بودن آن نباید دچار خوش‌بینی مفرط شویم و انتظار داشته باشیم که با چند حرکت دیپلماسی این مسئله به زودی حل خواهد شد.

رسولی ادامه داد: رویکرد متفاوت و جدید دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی از حیث محتوا و عمل در مقایسه با سال‌های قبل در مواجهه با قدرت‌های غربی از یک عیار هوشمندانه، واقع‌بینانه و تخصصی برخوردار شده است و این گفتگوها برخلاف گذشته یک‌طرفه و بدون اعتنا به مطالبات طرفین صورت نگرفته بلکه در مذاکرات نیویورک ملاحظات حاکم و مناسبات بین‌المللی روابط چندجانبه حاکم بود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه سطح بروز و ظهور مقامات دولتی کشور متولی پیشبرد سیاست‌خارجی است، گفت: استقبال مخاطبان از گروه دیپلماسی کشورمان مطابق با عرف دیپلماتیک و پروتکل‌های بین‌المللی صورت گرفته و طرفین در انتقال پیام به یکدیگر با حفظ حرمت از ادبیات متعالی استفاده کردند.

رسولی به دستاوردهای مذاکرات مقامات ایرانی با نیویورک اشاره و خاطرنشان کرد: مذاکرات ظریف با 1+5، نطق دکتر روحانی در مجمع عمومی و گفتگوی تلفنی عزتمندانه رئیس‌جمهوری کشورمان تاثیر شگرفی در تغییر نگرش افکار عمومی جهانیان و جایگاه ایرانیان و همچنین دسترسی کشورمان به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به جای گذاشته است.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری به تلاش‌های نتانياهو در جهت تخریب جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: علی‌رغم تلاش‌های تخریبی صهیونیست‌ها در دنیای غرب شاهد روند جدیدی بر آینده روابط ميان ایران و آمریکا شدیم.

این فعال سیاسی به حمایت‌های مراجع عظام و "مقام معظم رهبری" از دستاوردهای سفر دولت به نیویورک اشاره و خاطرنشان کرد: پشتیبانی همه جانبه مقامات ایرانی از تیم دولت نشانگر یکدلی، انسجام، همبستگی و يکصدايي میان ایرانیان است که می‌تواند در موفقیت‌های دیپلماسی جمهوری اسلامی در آینده تاثیرگذار باشد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار