امروز صورت گرفت؛

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید کوبا به وزیر امور خارجه

ولادیمیر گنزالس کسادو سفیر جدید کوبا در جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه ضمن دیدار و گفتگو با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ولادیمیر گنزالس کسادو سفیر جدید کوبا در جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه ضمن دیدار و گفتگو با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به روابط خوب فیمابین دو کشور برای سفیر جدید کوبا آرزوی موفقیت کرد و گفت: دو کشور ایران و کوبا با دیدگاه‌ها و مواضع مشترک در خصوص مسائل مهم منطقه و جهان، از زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه به‌خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری برخوردارند.

ظریف با اشاره به دیدار خود با همتای کوبایی‌اش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، بر نقش مهم کوبا در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی از جمله جنبش عدم تعهد تاکید کرد و خواستار تداوم و تقویت همکاری و رایزنی بین دو کشور در ابعاد دو و چند جانبه در مسائل مهم بین‌المللی و در دوره ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد "نم" شد.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که با تداوم هم‌فکری و رایزنی‌ها بتوانیم روند سیاسی و دیپلماتیک موجود را برای حل و فصل مسائل و مشکلات موجود در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تداوم ببخشیم.

ظریف همچنین بر لزوم تقویت روابط همه‌جانبه بین تهران و هاوانا از جمله در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فناوری و علمی و پیگیری آن در خلال کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

ولادیمیر گنزالس کسادو سفیر جدید کوبا در جمهوری اسلامی ایران نیز  به سابقه روابط و همکاری‌های دوستانه و خوب بین دو کشور در عرصه دوجانبه و چندجانبه اشاره کرد و از مواضع جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی در قبال کشورش تشکر کرد.  

وی ابراز امیدواری کرد روند بسط و گسترش بیش از  پیش روابط بین تهران و هاوانا به‌خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری با قوت تداوم یابد و تاکید کرد که در این راستا همه تلاش خود را به‌کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار