لرستان/

ارسال 29 نمونه مشکوک به تب کریمه کنگو از لرستان

مدیر کل دامپزشکی لرستان با اشاره به مرگ یک نفر در استان بر اثر ابتلاء به ویروس تب کریمه کنگو گفت: در حال حاضر با اقداماتی که صورت گرفته است نگرانی در ارتباط با شیوع این بیماری در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان جوادگودرزی بیان کرد: یک نفر در استان به دلیل ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو جان سپرده است؛ اما با این حال با اقدامات پیشگیرانه‎ای که صورت گرفته جای هیچ‎گونه نگرانی برای شیوع این بیماری در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مرگ یک انسان بر اثر ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در مقایسه با 27 هزار مرگ در سال بر اثر سانحه تصادف قابل قیاس نیست، افزود: اما در هر حال برای ما حفظ جان یک انسان هم مهم است که در این راستا تلاش کرده‎ایم که نگرانی‎ها در ارتباط با بیماری تب کریمه کنگو در استان رفع شوند.

مدیر کل دامپزشکی لرستان با اشاره به ارسال 29 نمونه مشکوک به تب کریمه کنگو از لرستان به تهران گفت: خوشبختانه تمامی نمونه های ارسال شده سالم بوده اند.

گودرزی با بیان اینکه 29 گونه کنه عامل انتقال ویروس بیماری تب کریمه کنگو است، تصریح کرد: گردش و ماندگاری این نوع ویروس از طریق کنه‎هاست.

وی خاطرنشان کرد: تا بحال در هیچ جای دنیا ابتلاء این بیماری از طریق لبنیات گزارش نشده است./ز

برچسب ها: ارسال ، مشکوک ، تب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.