علت اصلی آلودگی؛ ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون؛

در صورت افزایش بار آلایندگی هوا کمیته مواقع اضطرار تشکیل می شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: هماهنگی لازم در خصوص وضعیت آلودگی هوای تهران با دستگاه های اجرای استان صورت گرفته که در صورت افزایش بار آلایندگی هوا کمیته مواقع اضطرار تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حیدرزاده گفت: تنها پارامتر ناسالم در حال حاضر ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون هستند و مابقی پارامترهای سنجش کیفیت و آلودگی هوا در شرایط سالم قرار دارد.

وی ادامه داد: هماهنگی لازم در خصوص وضعیت آلودگی هوا با ادارات استان صورت گرفته و در صورت بار آلایندگی هوا کمیته مواقع اضطرار تشکیل می شود.

حیدرزاده طبق آخرین اطلاعیه صادره از سوی مرکز پایش آلودگی هوای تهران با بیان این که هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است اظهار داشت: توصیه می شود شهروندان تهرانی به اخبار و اطلاعات صادره از سوی مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران توجه نمایند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با بیان این که سالمندان و کودکان از تردد غیر ضروری در معابر خودداری نمایند خاطر نشان کرد: کاهش تردد و بیماران قلبی و ریوی، پرهیز از انجام فعالیت های شدید بدنی و فعالیت شدید ورزشی در فضای باز، عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی، دقت در هنگام سوخت گیری در جایگاه ها و جلوگیری از سرریز شدن سوخت و عدم هر گونه فعالیت که موجب تشدید آلاینده هوا گردد نظیر سوزاندن ضایعات، عملیات قیرکاری و تردد با وسایط نقلیه فرسوده و معیوب از جمله توصیه های بهداشتی مرکز پایش آلودگی هوای استان به تهرانی ها است./

برچسب ها: حفاظت ، محیط زیست ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار