بازتاب قهرماني واليبال در آسيا از نگاه مسئولان و بازيکنان

تيم ملي واليبال کشورمان که توانست در اين دوره از مسابقات قهرماني مردان آسيا براي نخستين بار مدال طلاي قاره کهن را در خارج از خانه بدست آورد از سوي مسئولان مورد حمايت و تشويق قرار گرفت.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: آرزو می کنم روند رو به رشد والیبال در نتیجه گیری ادامه پیدا کند و در مسابقات المپیک 2016 بتوانیم بازی های خوبی را به اجرا بگذاریم. 

وی تصریح کرد: در دوره گذشته تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران مدال طلا را به دست آورد اما امسال تیم ملی کشورمان برای اولین بار توانست خارج از خانه قهرمان شود. تیم کره جنوبی که با تمام قوا و توان به میدان آمده بود، حدود 2 هفته قبل در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان توانست در ژاپن، میزبان را  شکست دهد و یکی از نمایندگان قاره کهن در مسابقات جام بین قاره ای باشد.

وی خاطر نشان کرد: ولاسکو به دلیل آن که از شب عید تاکنون در کنار تیم به سر می برد، برای استراحت کوتاه مدت به ایتالیا رفت تا به منظور آماده سازی تیم برای حضور در  مسابقات جام بین قاره ای به تهران باز گردد.

 رئیس فدراسیون والیبال یاد آور شد: ما در مسابقات دنبال سطوح بالاتر هستیم، خوشبختانه امیدوار حاتمی توانست به عنوان عضو کمیته  داوران کنفدراسیون آسیا انتخاب شود ما می خواهیم تعداد کرسی های بین المللی خود را در کمیته های مختلف فدراسیون جهانی افزایش دهیم.

خوش خبر: نقطه شروع والیبالی ها حرفه ای بوده است/ولاسکو معتقد است که ما روسیه را هم شکست دهیم

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال اظهار داشت: اگر فکر کنیم که در یک مقطع خاص اگر والیبال ما به این نتایج دست یافته اشتباه است سال گذشته جرقه ای در والیبال حرفه ای زده شد امسال هم شرایط بهتر گردیده ملی پوشان توانستند در مسابقات لیگ جهانی حضوری قدرتمند و خوب را تجربه کنند و حال در مسابقات قهرمانی قاره آسیا مدال طلا را به دست آوردند.

وی در خصوص عدم همراهی ولاسکو با تیم ملی در زمان بازگشت از دبي تهران اظهار داشت: ولاسکو مدت های طولانی از خانواده دور بوده است برای بازدید با آنها و رفع خستگی به ایتالیا سفر کرد.

سرپرست تیم ملی والیبال در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات جام بین قاره ای اظهار داشت: ما باید خود را در کمتر یک ماه دیگر برای حضور در مسابقات جام بین قاره ای آماده کنیم نمی توانیم برای این رقابت ها مدت زمان زیادی تمرین کنیم چون لیگ به ما این اجازه را نمی دهد طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است یک هفته قبل از اعزام به ژاپن تمرین ها را آغاز و ادامه دهیم.

خوش خبر خاطر نشان کرد: ولاسکو معتقد است که ما هنوز اول راه هستیم و باید خود را به جای برسانیم که موفق به شکست تیم های روسیه و ایتالیا شویم.

صالحی امیری: رویکرد ما به قهرمانی والیبالی ها مادی نیست/نباید روی شور و نشاط حاصله قیمت گذاری کرد

صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قهرمانی در جامعه ورزشی روز به روز تکرار می شود، جامعه همت کرده است عزم خود را نشان داده و توانسته بر قله های بزرگ افتخار بايستد، تیم والیبال در این برهه زمانی خوش درخشید.

وی تصریح کرد: مطلع هستم که برخی از ملی پوشان والیبال با وجود داشتن مصدومیت و شرایط سخت جسمی در مسابقات شرکت کرده و عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند این تحمل فشار جسمانی قابل ستودن است.

وی در خصوص پاداش در نظر گرفته شده براي تیم ملی والیبال گفت: رویکرد ما به این قهرمانی مادی نیست ارزش آفرینی این عزیزان فراتر از آن چیزی است که پاداش مادی در نظر بگیریم، بر اساس آئین نامه های مصوب به طور قطع از این ملی پوشان تقدیر می کنیم ولی این شور و نشاط و ارزش را نباید قیمت گذاری کرد.

معروف: انتظارات مردم از ما طبیعی است/توقع مالی از مسئولان نداریم

سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال اظهار داشت: همانطور که انتظار داشتیم تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ظاهر شد.تمامی بازیکنان و اعضای کادر فنی سنگ تمام گذاشتند و باعث شد تا ما به هدفمان برسیم.

وی در خصوص این مسئله که مردن با خیال راحت بازی ها را نگاه می کردند گفت: اتفاقاتی که در لیگ جهانی برای تیم رخ داد انتظارات مردم را بالا برد برای هیچ کس قابل قبول نبود که ما به تیم های آسیایی ببازیم و یا حتی یک ست واگذار کنیم طبیعی است که مردم علاقمند باشند تا بدون باخت قهرمان شویم.

وی تصریح کرد: در دبی همه از والیبال ایران صحت می کردند ما هم نشان دادیم که یک سر و گردن از آسیا بالا نریم امیدوارم کسب این سکوها در مسابقات جهانی کشانده شود.

وی در پاسخ به این سوال که این نسل برای والیبال ما باقی می ماند؟ گفت: خوشبختانه تیم های پایه ما بسیار خوب کار می کنند در حال حاضر تیم ملی زیر 23 سال در برزیل توانسته نتایج خوبی را تاکنون کسب کند این امر حاکی از آن است پشتوانه سازی خوبی در والیبال انجام شده و هیچ یک از بازیکنان در حاشیه امنیت برای دعوت شدن به تیم ملی نیستند چه بسا نسل بعدی مقام های بهتری را کسب خواهند کرد.

وی در خصوص انتظارات ملی پوشان از مسئولان اظهار داشت: به هیچ عنوان انتظارات ما از مسئولان در بحث مالی و مادی نیست ما هر سال ابتدای فصل بخشی از مبالغ قرار دادمان را به فدراسیون می دهیم برای کمک در اجرای برنامه ها در حال حاضر بحث حمایت و توجه برای ادامه بهتر کار است برای اینکه والیبال این روند را ادامه دهد نیاز به حمایت مسئولان داریم.

غفور: قهرمانی خستگی شش ماهه را برطرف کرد

امیر عفور قطر پاسور تیم ملی والیبال اظهار داشت: در هیچ یک از سالهای گذشته، به اندازه امسال تیم ملی در فشار تمرینات قرار نداشت ما پس از حضور در مسابقات لیگ جهانی انتخابی جام جهانی، آخرین نتیجه خوبی را که کسب کردیم قهرمانی در مسابقات آسیایی بود برای حضور موفق در هر یک از این تورنمنت ها تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و توانستیم قهرمانی در مسابقات آسیایی بود برای حضور موفق در هر یک از این تورنمنت ها تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و توانستیم با کسب این مدال طلا خستگی هایمان را برطرف کنیم.

قطر پاسور تیم ملی والیبال در ادامه افزود: ما یک تیم هستیم والیبال یک ورزش انفرادی نیست، تک تک بازیکنان در کسب نتیجه سهیم هستند.

پايان متن /آق

برچسب ها: داور زنی ، والیبال ، پیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار