منادي سپيدان در نطق ميان‌دستور مطرح کرد

مرگ درياچه اروميه نزديک است / ضرورت برداشت دو برابري از نفت

نماينده تبريز، آذرشهر و اسكو گفت: پيشنهاد مي‌كنم كه برداشت نفت را با حفظ و صيانت آن دو برابر كنيم و به دو ميليارد بشكه در سال برسانيم. همسايه ما يعني كشور عراق برنامه 12 ميليون بشكه نفت در روز را دارد حال ما كه منابع در اختيار داريم به اميد 150 سال بنشنيم در حالي كه بودجه عمراني كشور 10 هزار ميليارد است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، "عليرضا منادي سپيدان" نماينده تبريز، آذرشهر و اسكو در جلسه علني امروز (سه شنبه 16 مهر ماه) در نطق ميان دستور با اشاره به روز جهاني كودك گفت: ظلم‌هايي كه از سوي آمريكا در كشورهاي مختلف جهان در حق كودكان انجام مي‌شود که در حادثه اخير كاظمين نيز 25 كودك در اثر بمب گذاري‌هايي به شهادت رسيدند كه اين اقدامات ريشه در توطئه استكبار دارد.  
 
وي ادامه داد: گرچه اين‌ها به خودشان هم رحم نمي‌كنند كما اين كه خانمي كه به صورت اشتباه و سهوا وارد كنگره آمريكا شد در برابر كودك تازه به دنيا آمده‌اش وي را به قتل رساندند و اين است فرهنگ استكبار، يعني آمريكا بلاي جان همه جهانيان از جمله كودكان عالم شده است.  
 
منادي سپيدان در ادامه بيان كرد: در هفته دفاع مقدس بوديم نمي‌توانم در حالي كه از شهدا ياد مي‌شود، نگويم كه اين شهدا تا ابد فخر بني‌ آدمند.
 
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به روز دامپزشكي اظهار داشت: سربازان گمنام عرصه بهداشت كساني هستند كه حافظ سرمايه دامي كشور هستند امنيت فقط به امنيت مرزي مربوط نمي‌شود بحث امنيت غذايي نيز مطرح است و بايد اين مسئله را بدانيم كه 61 درصد از بيماري‌ها به انسان از طريق حيوان منتقل مي‌شود و هم چنين 71 درصد از عوامل بيماري‌هاي نوظهور توسط حيوان انتقال مي‌يابد.
 
وي با اشاره به سياست‌هاي اقتصادي كشور ادامه داد: ما امروز در وضعيت خاصي هستيم و بايد اين نكته را عرض كنم كه ايران به طور قاطع مي‌تواند 150 ميليارد بشكه نفت استحصال كند و اگر در سال يك ميليارد بشكه استحصال كنيم 150 سال طول خواهد كشيد.  
 
منادي سپيدان تاكيد كرد: من پيشنهاد مي‌كنم كه برداشت نفت را با حفظ و صيانت آن دو برابر كنيم و به دو ميليارد بشكه در سال برسانيم. همسايه ما يعني كشور عراق برنامه 12 ميليون بشكه نفت در روز را دارد حال ما كه منابع در اختيار داريم به اميد 150 سال بنشنيم در حالي كه بودجه عمراني كشور 10 هزار ميليارد است.  
 
وي ادامه داد: بر واگذاري طرح‌هاي عمراني تاكيد مي‌كنم و بايد به اين مسئله توجه كنيم، 400 هزار ميليارد ريال كلنگ زني طرح عمراني داريم اما با بودجه سالي 10 هزار ميليارد 40 سال طول مي‌كشد لازم است كه اين طرح‌ها تا زير 40 سال به صورت رايگان با مصوبه مجلس به مردم و كارآفرينان به صورت رايگان ارائه شود و بعد از اتمام پروژه دولت هزينه‌هاي خود را بردارد.
 
نماينده تبريز، آذرشهر و اسكو با اشاره به مسئله درياچه اروميه گفت: هشدار جدي مي‌دهيم مرگ اين درياچه نزديك است.  
 
وي افزود: سطح درياچه اروميه 14 متر كاهش پيدا كرده و اين يعني درياچه اروميه در حال خشك شدن است.  
 
عضو هيئت رئيسه مجلس تصريح كرد: براي احياي درياچه اروميه اعلام طرح سه فوريتي مي‌كنم. طرح سه فوريتي براي زماني است كه خسارت شديد نزديك باشد و خشكيدن درياچه اروميه خطري براي كل كشور است.  
 
وي در اين مورد ادامه داد: من براي رسيدگي به مسئله درياچه اروميه اعلام سه فوريت مي‌كنم و مجلس بايد به اين مسئله جواب دهد سه فوريت يعني اين كه ما امروز در وضعيتي قرار داريم كه درياچه‌اي كه در سال 87 با حضور معاون رئيس‌جمهور وقت سه وزير نيرو از آن بهره برداري كردند سطح آن 7 متر كمتر شده يعني حركت به سوي مرگ درياچه .
 
منادي سپيدان در پايان خاطر نشان كرد: در اين مورد اعلام خطر مي‌كنم و از مجلس خواهش مي‌كنم كه به اين مسئله رسيدگي كند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نطق ، میان ، دستور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
مرتضی خاکپور
۱۹:۳۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۲
تنها راه حل دریاچه ارومیه طرح ماندگار من در وبلاک من است .
که انتقال آب از دریای خزر است . بدون تصفیه و بسیار کم هزینه و خیلی سریع و فوری قابل اجرا است . راه های دیگر پر هزینه و خسارت بار است .

و باید که از دریاچه ارومیه شروع کنند که اولویت و فوریت دارد وهم در کمتر از یکسال اجرایی می شود .
http://mkhakpour9.persianblog.ir
آخرین اخبار