بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي قرار است روز سه شنبه با "آنتونيس ساماراس" نخست وزير يونان ديدار کند و با وي درباره ايران گفتگو مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، اين روزنامه صهيونيستي در شماره امروز خود در اينترنت در مقاله اي به قلم هرب کينون نوشت: اين ملاقات يک روز پس از آن برگزار مي شود که نتانياهو با ميلوس زيمان ، رئيس جمهوري چک ديدار کرد.

زيمان قبل از آن ديدار با شيمون پرز همتاي اسرائيلي خود نيز ديدار کرد و پرز در اين ملاقات گفت: ايران فقط بر اساس اقداماتش مورد قضاوت قرار خواهد گرفت ، نه بر اساس حرف هايش. براي ما آنچه مهم است موضع واقعي ايران در روزهاي آينده است.

ساماراس در راس هيئتي متشکل از هشت وزير يوناني به سرزمين هاي اشغالي مي رود و اين هيئت با همتايان اسرائيلي خود در نخستين نشست بين دولتي اسرائيل-يونان به گفتگو خواهد نشست.

اينگونه ديدارها راههايي براي تقويت روابط دوجانبه کشورها هستند و تل آويو با تعدادي از کشورها، از جمله جمهوري چک، آلمان، لهستان و بلغارستان چنين نشست هايي را به صورت سالانه برگزار مي کند. 

هرچند نتانياهو و ساماراس مطمئنا بر سر مسائل کليدي دوجانبه توافق زيادي خواهند داشت ، بعيد است در خصوص ايران با يکديگر توافق زيادي داشته باشند. يوناني ها معتقدند به روحاني بايد فرصتي داده شود.

به گفته اين مقامات ، يوناني ها معتقدند بايد فرصت بيشتري به روحاني داده شود.

هرچند برخي کشورهاي اروپايي ، مانند فرانسه و انگليس ، همچنان به پيگيري رويکرد سختگيرانه در برابر ايران ادامه مي دهند ، يونان جزو آن دسته از کشورهاي کوچکتر اروپاست که مايلند تحريم هاي ايران کاهش يابد. يکي از دلايل اين تمايل نيز اين است که اين تحريم ها به اين کشورها نيز لطمه وارد کرده است. به گفته مقامات ديپلماتيک ، براي کشوري مانند يونان که درگير مشکلات حاد اقتصادي است آسان نيست که بخواهد مردم خود را قانع کند تحريم هايي که به آنها آسيب مي زند عليه کشوري بسيار دور از آنها که هيچ تهديد مستقيمي نيز عليه آنها محسوب نمي شود ، ضروري است. 
برچسب ها: نتانیاهو ، یونان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار