مدیر دفتر توسعه فناوری‌های سلامت وزارت بهداشت خبر داد:

راه‌اندازی شهرک‌های دانش سلامت/ یزد صاحب شهرک بیوتکنولوژی می‌شود

مدیر دفتر توسعه فناوری‌های سلامت از راه‌اندازی شهرک‌های دانش سلامت به زودی در کشور خبر داد و گفت:یزد به عنوان اولین استان کشور در تلاش است تا شهرک بیوتکنولوژی در جهت فعالیت در زمینه ژن‌درمانی و سلول‌درمانی ایجاد کند.

دکتر صابری، مدیر دفتر توسعه فناوری‌های سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت درمان باشگاه خبرنگاران از ایجاد شهرک‌های دانش بنیان و شهرک دانش سلامت در کشور خبر داد و گفت: شهرک دانش سلامت در زمینه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه خدمات درمانی، توسعه روش‌های درمانی و توسعه توریسم درمانی راه‌اندازی خواهند شد که در حال حاضر مقررات و ضوابط ایجاد چنین شهرک‌هایی تدوین شده و در حال بررسی و نهایی شدن است.

وی با بیان این‌که تا به حال چهار متقاضی برای ایجاد چنین شهرکی در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند افزود: این شهرک‌ها باید توسط خیرین و بخش خصوصی تاسیس شوند و طبق آیین‌نامه دولت نظارت بر فعالیت این شهرک‌ها را به وزارت بهداشت تقبل کند.

صابری از تلاش مسوولین استان یزد برای ایجاد شهرک بیوتکنولوژیک برای اولین بار در کشور خبر داد و تصریح کرد: طی جلسه‌ای که دیروز با مسوولین مربوطه و استانداری یزد داشتیم این استان در تلاش برای راه‌اندازی شهرک بیوتکنولوژیک به منظور فعالیت در زمینه ژن‌درمانی و سلول‌درمانی با روش بیوتیک است که کارهای تحقیقاتی، فناوری و توسعه این دو مقوله در این شهرک راه‌اندازی شود و سایر خدمات لازم همچون ایجاد پارک فناوری نیز در آن دیده شده است.

وی هدف از راه‌اندازی این شهرک‌ها را توسعه فناوری‌های بخش‌های مختلف درمانی و دارویی عنوان و خاطرنشان کرد: با ایجاد چنین شهرک‌هایی در کشور می‌توانیم توریسم‌درمانی را به طور پیشرفته توسعه دهیم و امکانات لازم را برای آنها به طور یک مجموعه در این شهرک ارائه دهیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار