بروجردي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

جزئيات جلسه زنان فعال اصلاح‌طلب با دولتمردان/ضرورت حضور زنان در عرصه‌هاي مديريتي کلان کشور

يک فعال سياسي با اشاره به جلسه هفته گذشته زنان فعال اصلاح‌طلب با معاون اول رئيس جمهور، گفت: متاسفانه پيگيري حقوق بانوان کمي با تاخير مواجه شده است، اعتقاد و باور ما براين است، تا زماني كه زنان در مراكز تصميم‌گيري در سطوح بالا حضور نداشته باشند، شناخته نمي‌شوند.

"اشرف بروجردي"، در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه زنان فعال اصلاح‌طلب با "اسحاق جهانگيري"، معاون اول رئيس جمهور، اظهار داشت: براي پيگيري مطالبات حوزه زنان، جلسه‌اي با پيگيري‌ها و دعوت "فائزه هاشمی" و با حضور  "زهرا شجاعی"، "سهيلا جلودارزداه" و "شهربانو امانی" برگزار شد.

وي ادامه داد: از ابتداي شروع كار دولت، دکتر روحاني با استناد به قانون اساسي، تساوي حقوق زن و مرد را در برنامه‌هاي خود مطرح کردند، تصور ما براين بود كه مهم‌ترين بازخورد اين صحبت‌ها، توجه كافي به حوزه زنان در دوران مسئوليت وي، صورت گيرد و بانوان بتوانند جايگاهي براي خود در مجموعه بيابند.
 
اين فعال سياسي تصريح کرد: اما متاسفانه پيگيري حقوق بانوان کمي با تاخير مواجه شده و هنگامي كه در كاري تاخير افتد، شايعه‌ها بسيار، گزينه‌هاي پيشنهادي بيشتر و تصميم‌گيري سخت‌تر مي‌شود.
 
بروجردي ادامه داد: پيش از انتخابات، يكي از موثرترين اقدامات دكتر روحاني، برگزاري جلسه‌اي با حضور بانوان فعال در حوزه زنان بود.

وي افزود: در ابتداي تشكيل دولت با لابي‌هايي كه صورت گرفت، صحبت‌هايي با فعالان حوزه زنان، چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب، صورت گرفت و "پروين دادانديش"، مسئول ستاد بانوان دكتر روحاني در زمان انتخابات، با برگزاري جلسه، نقطه‌نظرات افراد حاضر را جمع‌بندي كرده و نتيجه آن ابلاغ شد، اما متاسفانه اين بحث عملياتي نشد و بعد از انتخابات، حتي فرصت گفتگويي يك ساعته با رئيس‌جمهور فراهم نشد تا بانوان فعال در حوزه زنان، ديدگاه‌هاي خود را مطرح كنند.
 
اين فعال سياسي تصريح کرد: زماني كه دكتر روحاني دولت را در دست گرفتند، دغدغه‌هاي ما را به عنوان بخشنامه‌اي به وزرا اعلام كردند و ديدار ما با معاون اول رئيس جمهور، به منظور پيگيري اين بخش‌نامه و اطلاع از خروجي آن بود.
 
بروجردي با بيان اينکه زماني قرار بود هر وزير حداقل يك معاون زن داشته باشد، ادامه داد: اين موضوع بحث عميقي در لايحه‌هاي اجتماعي است كه به آن بها داده نمي‌شود، ما خواهان سرافرازي دولت در تمام عرصه‌ها هستيم، همانطور كه در سياست خارجي و در عرصه اقتصادي با وجود مشكلات بسيار، امور ارزشمندي انجام مي‌دهد؛ اميدواريم در عرصه فرهنگي و اجتماعي نيز اين تلاش صورت گيرد.

وي افزود: به طور مثال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت علوم، فضاي مناسبي براي حضور بانوان وجود دارد و يا در ميان 31 استاندار مي‌توانيم افرادي معرفي كنيم كه قابليت و توانايي انجام مسئوليت در زمينه استانداري، معاونت، فرماندار و مديركل دارند اما متاسفانه به آن‌ها توجهي نمي‌شود.
 
اين فعال سياسي با بيان اينکه با پيگيري بخش‌نامه به دنبال تعيين چارچوبي براي حضور پررنگ بانوان به خصوص در مراكز تصميم‌گيري درآينده هستيم، تصريح کرد: اعتقاد و باور ما براين است، تا زماني كه زنان در مراكز تصميم‌گيري در سطوح بالا حضور نداشته باشند، شناخته نمي‌شوند، ما خواهان فراهم كردن زمينه براي حضور زنان در سطوح بالا هستيم.
 
بروجردي ادامه داد: جهانگيري از صحبت‌هاي ما استقبال كرد و مقرر شد كه در هيئت دولت، موضوع مجدد مطرح و مورد بررسي قرار گيرد، ملاقاتي مشابه، هفته پيش از اين جلسه نيز با "اکبر تركان"، رئيس مناطق آزاد داشتيم.
 
وي با بيان اينكه مشكلات مناطق آزاد تنها اقتصادي و عمراني نيست بلكه معضلات اجتماعي است، اظهار داشت: مشکلات اجتماعي مانند آتش زير خاکستر است، بنده مسئول امور اجتماعي وزارت كشور بودم و از بازخورد و آثار سوئي كه مي‌توان از مسائل فرهنگي و اجتماعي مردم بومي مناطق آزاد، در صورت اشراف نداشتن کامل دولت، ايجاد شود، اطلاع كامل دارم.
 
بروجردي ادامه داد: ترکان نيز از صحبت‌هاي ما استقبال كرد، اما در عمل بازهم بازخوردي نديديم؛ در سازمان مناطق آزاد بايد مديريت‌ها توزيع شود تا بانوان نيز توانايي خود را نشان دهند، چرا نبايد در هيئت مديره، يک عضو خانم باشد؟
 
وي با بيان اينكه جلسه بعدي در كار نيست، اظهار داشت: ما صحبت‌هاي خود را منتقل كرده و اتمام حجت كرديم، ديگر تصميم‌گيري با دولتمردان است.
 
اين فعال سياسي، در پايان خاطرنشان کرد: دولتمردان ما بايد به گونه‌اي رفتار كنند تا دختر جوان ما احساس امنيت، آرامش، توانمندي و قدرت كنند و خود را در حوزه تصميم‌گيري اين كشور سهيم بداند ما نيروهاي خلاق كم نداريم كه در حال ترک كشور هستند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فعال ، سیاسی ، حوزه ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.