اصفهان/

زمان کاری بازیگران کودک 4 ساعت است

نویسنده و کارگردان سینمای ایران گفت: مدت زمان کاری یک بازیگر کودک باید چهار ساعت باشد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، پوران درخشنده شامگاه سه‌شنبه در نخستین نشست خبری بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان با عنوان آسیب‌شناسی انتخاب بازیگر در سینمای کودک و نوجوان اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که بازهم جشنواره کودک برگزار شد و چنین جلساتی نیز در کنار این جشنواره ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: اما همیشه در هیاهوی جشنواره‌ها این نشست‌ها و صحبت‌ها زده می‌شود، اما پس از جشنواره همچنان نقطه سرخط و سازمانی در راستای اجرای این صحبت‌ها اقدامی نمی‌کند.

این کارگردان با اشاره به اینکه سینمای کودک به طور جدی در دنیا دارای مفهوم خاصی نیست، تصریح کرد: به این معنی که افرادی هستند که تنها بازیگران کودک و نوجوان را هدایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از سینماهای دنیا برای بازیگران کودک که از طریق ایجنت وارد این حرفه می‌شوند زمانی که تست می‌دهند دیگر همه چیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

درخشنده با بیان اینکه والدین یا یکی از آنها باید در زمان کار بازیگران کودک در کنار آنها باشند، تاکید کرد: حضور والدین باید به صورتی باشد که کودک کار بازیگری خود را انجام بدهد و پدر و مادر در کنار او به دیگر امور مربوطه مانند درس، تغذیه و تفریح او رسیدگی کنند.

وی افزود: کودکان و نوجوانان بازیگر باید بدانند که بازیگری یک حرفه است و باید به صورت جدی دنبال شود تا در آینده نیز باز این حرفه را ادامه بدهند نه اینکه مانند برخی از بازیگران ما درس و زندگی را رها کرده و به دنبال بازیگری باشند.

کارگردان «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» در ادامه این نشست گفت: ناگفته نماند از طرفی شاید یک کارگردان هر پنج سال یک بار فیلم کودک کار کند و نمی‌تواند تعهدی نسبت به بازیگران قبلی خود داشته باشد که همیشه از آنها برای بازیگری استفاده کند.

وی بیان کرد: بیشتر کارگردانان کودک را برای بازیگری متناسب با نقششان انتخاب می‌کنند نه نقشی برای کودکانی که در گذشته با آنها کار شده است./ج1

برچسب ها: هیس ، کارگردان ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.