نقوی‌حسینی:

جلسه کمیسیون با "ظريف" محرمانه و غیرعلنی نبود / با وادادگي و عقب‌نشيني نمي‌توان آمريکا را نرم کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جلسه کمیسیون امنیت ملی نه غیرعلنی و نه محرمانه بود بلکه با حضور نمایندگانی از برخی کمیسیون های دیگر برگزار شد و بنده مطالب رسانه‌ها از جمله روزنامه کیهان را تکذیب نکردم، بنده عرض کردم که این مطالب در گزارش مکتوب کمیسیون اصل 90 نبود اما عرض نکردم که این مطالب تکذیب می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا در نطق میان‌دستور خود ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و روز جهانی پست اظهار داشت: در آستانه نشست جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 هستیم و تحرک دیپلماسی دولت که نیازمند حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و ملت ایران است باید در این نشست با رویکرد نرمش قهرمانانه ظرفیت و توانمندی خود را به نمایش بگذارد و همانگونه که تاکنون مورد تأیید رئیس جمهور و وزیر امور خارجه بوده از حقوق ملت و منافع ملی کشور به نحوی دفاع شود که خطوط قرمز نظام رعایت شود.

وی افزود: حق مسلم ملت ایران در بهره برداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای در غنی سازی با هر درجه‌ای که مورد نیاز صنعت هسته‌ای کشور است در داخل کشور از خطوط قرمز نظام و غیرقابل مذاکره است و کسی حق ندارد که در مورد دو حق مذکور ملت ایران مذاکره کرده یا منتظر نظر و مجوز کسی باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: امروزه کشور ما عضو حلقه کشورهای صاحب فناوری هسته‌ای دنیا با امتیاز صنعت هسته‌ای بومی است و تقریبا 100 درصد قطعات و امکانات مورد نیاز صنعت هسته‌ای تولید داخلی بوده و از مراحل مذاکره عبور کرده است. این درحالی است که غربی‌ها باید با اعتماد سازی اقدامات عملی اعتماد ساز نشان دهند که می‌خواهند از طریق مذاکره به حل مناقشات بپردازند.

نقوی حسینی ادامه داد: یادمان باشد که تعظیم آمریکا در مقابل ملت ایران و اظهار تمایل دولت و کنگره آمریکا مبنی بر حل مناقشات و برقراری روابط دیپلماسی پارلمانی با ایران حاصل 35 سال مقاومت ملت ایران در مقابل مداخلات و تجاوزگری‌ها فشارها تهدیدهای آمریکا علیه ملت ایران است.

نماینده مردم ورامین اظهار داشت: دولتمردان امروز و آینده تصور نکنند که با وادادگی، کوتاه آمدن به عقب‌نشینی می‌توان آمریکا را نرم کرده و تغییر در رفتار آنها ایجاد کرد، آمریکا باید خوی تجاوزگری و خودبرتربینی و سلطه گری‌اش را تغییر دهد و گرنه با تلفن و مذاکره این موضوع حل نخواهد شد.

وی افزود: ملت ایران هرگز قتل عام مردم انقلابی خود توسط سلاح‌های آمریکایی حکومت طاغوت در دوران انقلاب فراموش نخواهد کرد، ملت ایران هرگز انواع کودتاهای آمریکایی همانند نوژه و عملیات‌های نظامی همانند حادثه طبس و قتل عام زنان و کودکان در حمله به هواپیمای ایرباس را فراموش نخواهد کرد.

ملت ایران هرگز حمایت همه جانبه آمریکا از صدام را طی 8 سال دفاع مقدس که موجب پرپر شدن هزاران جوان برومند این کشور و جانباز شدن هزاران مجاهد و ایثارگر شد را فراموش نخواهد کرد.

نقوی‌حسینی تأکید کرد: ملت ایران هرگز تحریم‌ها و تهدیدها و فشارهای غیرقانونی و ناحق آمریکا و همپیمانان او علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهد کرد، ملت ایران هرگز مصادره به ناحق اموال ملت ایران طی 34 سال گذشته توسط آمریکا را فراموش نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با منطق قوی و مستدل و براساس اعتقاد به مذاکره در حل مناقشات دیپلماسی علی رغم تمامی جنایات، تجاوزها، خیانت‌ها، تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای مذکور گام اول را با هدف اعتماد سازی و در پاسخ به حرص و ولع آمریکا و غرب برای مذاکره با ایران برداشته  و منتظر اقدامات عملی و سازنده و مثبت آنان است.

وی ادامه داد: اگرچه به تعبیر مقام معظم رهبری نمی توان به این مذاکرات خشنود بود اما اکنون افکار عمومی و ملت ایران منتظر عملی شدن ادعاهای آمریکایی‌هاست، آزادسازی اموال مصادره شده ملت ایران، خارج شدن از دستور کار دولت و کنگره، حذف تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و تغییر رفتار خصمانه علیه در رفتار آنان بر محور احترام متقابل ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین اقداماتی است که آمریکا در جهت اعتماد سازی با ملت ایران می‌تواند انجام دهد، در غیر این صورت تنها فرصت آمریکا و غرب که خودشان مدعی آن هستند از دست خواهد رفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی (روز يکشنبه، 14 مهرماه) و حضور ظریف در این کمیسیون خاطرنشان کرد: جلسه کمیسیون امنیت ملی نه غیرعلنی و نه محرمانه بود، بلکه با حضور نمایندگانی از برخی کمیسیون‌های دیگر برگزار شد و بنده مطالب رسانه‌ها از جمله روزنامه کیهان را تکذیب نکردم، بنده عرض کردم که این مطالب در گزارش مکتوب کمیسیون نبود اما عرض نکردم که این مطالب تکذیب می شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نقوی ، نطق ، میاندستور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار