پياده سازي پنجره واحد تجاري در منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس

مديركل دفتر توسعه دولت الكترونيكي وزارت صنعت، معدن و تجارت از پياده سازي پنجره واحد تجاري در منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح، تجار و بازرگانان براي دريافت مجوز به منظور واردات و صادرات نيازي به مراجعه حضوري نخواهند داشت و تمامي امور به صورت الكترونيكي انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ «سيد حسين پارياب» در خصوص نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الكترونيكي كشور افزود: از سال 1389 تدوين نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الكترونيكي كشور در دستور كار قرار گرفت و در كميته تدوين نقشه راه با حضور نمايندگان دستگاهها، نهادها و شركت‏هاي ذيربط در سراسر كشور نهايي و در همايش هفتم تجارت و اقتصاد الكترونيكي رونمايي و مقرر شد در هيئت دولت مصوب شود .

وي تصريح كرد:  خروجي اين نقشه راه حدود صد طرح عملياتي و 500 پروژه است كه بايد در كشور انجام شود. يكي از خروجي‏هاي اين نقشه راه، الكترونيكي كردن مناطق آزاد تجاري است و در اين راستا پياده سازي پنجره واحد تجاري در مناطق آزاد تجاري صنعتي ارس به صورت پايلوت در دستور كار قرار گرفته است.

دبيركل انجمن علمي تجارت الكترونيكي ايران درادامه با اشاره به انتخاب منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس براي پياده سازي پنجره واحد تجاري اظهار كرد: با اين امر نيازي نيست تا تجار و بازرگانان براي دريافت مجوز واردات و صادرات مراجعه حضوري داشته باشند چرا كه تمامي امور به صورت الكترونيكي صورت مي گيرد.

وي با تاكيد بر اينكه تجارت و داد و ستد ما بايد تسهيل و همه ارتباطات به صورت الكترونيكي و در قالب استاندارد انجام شود از انجام پروژه هاي ديگر در جزيره كيش خبرداد و خاطرنشان كرد: با راه اندازي درگاه الكترونيكي در كيش ما مي توانيم كليه اطلاعات را به كاربران از خانوارها گرفته تا تجار وبازرگانان ارائه دهيم.

پارياب همچنين با اشاره به اينكه براي انجام موفق پروژه‏هاي ملي لازم است ابتدا بخشي از پروژه انجام و يا كل يك پروژه در يك جامعه كوچكتر طراحي و پياده سازي شود گفت: در اين راستا مقرر شد چندين پروژه به صورت پايلوت در شهرستان ويژه كاشان انجام شود كه مي توان به اجراي طرح گردشگري الكترونيكي، كارت شهروندي، توسعه تجارت الكترونيكي فرش دستباف و بيمه الكترونيكي اشاره كرد.

وي همچنين ادامه داد: براي جلوگيري از كارهاي جزيره‏اي، اجراي اين پروژه‏ها به صورت يكپارچه خواهد بود كه پس از پيشرفت 30 تا 40 درصدي طرح، پياده سازي پنجره واحد تجاري در مناطق آزاد قشم، چابهار و كيش در دستور كار است.

پارياب افزود: اين امر در قالب يك درگاه واحد براي كل كشور است كه كاربران مي توانند از سراسر دنيا وارد آن شوند و كليه خدماتي را كه مي خواهند از اين طريق انجام دهند.

مدير كل دفتر توسعه دولت الكترونيكي وزارت صنعت‘ معدن و تجارت تاكيد كرد: خروجي هاي اين نقشه راه قرار است در هشتمين همايش ملي و دومين همايش بين المللي تجارت اقتصاد و الكترونيكي كه براساس برنامه مقرر است طي روزهاي 29، 30 و31 ارديبهشت سال 93 در مركز همايش‏هاي بين المللي برج ميلاد برگزار مي شود، به استحضار مسئولان، فعالين اين حوزه  و شهروندان برسد.

لازم به ذكر است : كاربران مي توانند براي دريافت اطلاعات بيشتر به پايگاه اطلاع‏رساني همايش به آدرس الكترونيكي http://ecec.ir مراجعه كنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار