اصفهان/

کتاب شهدای فرهنگی آران و بیدگل «افلاکیان فرهنگ» چاپ می شود

دبیر جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان از مستند سازی زندگی شهدای فرهنگی اداره آموزش و پرورش دارالشهدای آران و بیدگل در قالب کتابی با عنوان «افلاکیان فرهنگ» به همت این جامعه نویسندگی خبر داد.

محمد رضا بینش برهمند دبیر جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان در حاشیه مراحل مستند سازی این کتاب و مصاحبه با خانواده معلّم شهید سید علیرضا بنی طبا در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: در این کتاب زندگی نامه، خاطرات و وصایای 30 نفر از شهدای فرهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل که ساکن و اهل این شهرستان بودند یا در این اداره خدمت کرده اند به چاپ می رسد.

وی با اشاره به تشکیل تیم تحقیقاتی برای کارهای اولیه و تهیه اطلاعات این کتاب از اوایل شهریورماه افزود: گردآوری آثار ، تهیه مصاحبه و تنظیم و مکتوب کردن این مصاحبه ها از طریق دیدار مستقیم با خانواده های این شهدا توسط سیده رقیه ترمه قاضیانی و اعظم اصغری انجام شده است.

به گفته وی،کار مکتوب آثار مستند و تهیه مصاحبه ها به اتمام رسیده و هم اکنون تالیف این کتاب در محله نگارش است و پیش بینی می شود در صورت اتمام و تکمیل کتاب تا دهه فجر در این دهه و در غیر این صورت در هفته معلم در سال 93 رونمایی شود.

این دارنده حائز رتبه اول داستان نویسی کشور در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در سال 91 تصریح کرد: بیان خاطرات شهدای فرهنگی از زبان خانواده، دوستان و همرزمان، وصایا و ضمائم شامل اسناد، مدارک و تصاویر آنها از جمله بخشهای این کتاب است.

بینش برهمند، تکمیل و تدوین گردآوری آثار و اطلاعات جامع و کامل شهدای فرهنگی اداره آموزش و پرورش دارالشهدای آران و بیدگل از طریق تعدادی از همرزمان این شهدا تا چند ماه آینده را یادآورشد و گفت: مصاحبه با آقای صدر رئیس فعلی اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل به عنوان جانباز و همرزم بسیاری از شهدای فرهنگی این شهرستان در آبان ماه سال جاری انجام می شود.

وی شهید محمد زمانی از شهرستان شهرضا از توابع استان اصفهان رئیس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل در سال 66 و شهید محسن کرمانی نژاد از شهر بادرود از توابع نطنز معلم مشغول به خدمت در اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل را دو تن از شهید معرفی شده در «افلاکیان فرهنگ» برشمرد و افزود: دانشجوی تربیت معلم شهید سید فرهاد متولی نوش آبادی و معلّم و مربی امور تربیتی شهید سید علیرضا بنی طبا تعدادی دیگر از 30 شهید فرهنگی هستند که وصایا ، زندگینامه و خاطرات وابستگان، دوستان و همرزمان آنها در این کتاب بیان شده است.

به گفته وی، نوع نگارش در تالیف کتاب «افلاکیان فرهنگ» تلفیقی از ادبیات نویسندگی به همراه تفصیل و تحلیل مولف در خصوص زندگی و آثار شهدای مکتوب در این کتاب است تا مخاطب با مطالعه آن خود به یک نتیجه آزاد و ارزش ایثارگری شهدا از مطالب کتاب برسد.

موسس جامعه نویسندگان و پژوهشگران برای نخستین بار در ایران و استان گیلان در ادامه چاپ کتاب «قامتی که خم نشد» به سفارش مجمع تفسیر باقر العلوم(ع) شهرستان آران و بیدگل را یادآورشد و گفت: این کتاب نیز با گروه تحقیق سیده رقیه ترمه قاضیانی در معرفی چهار شهید سرفراز این خطه شهیدان علی اصغری آرانی، جعفر باغبانی آرانی، علی محمد باغبانی آرانی و حسین درمسجدی به شمارگان 2000 جلد توسط انتشارات بلور به چاپ رسیده است.

بینش برهمند از تالیف کتاب وصایای شهدای شهرستان آران و بیدگل با عنوان «چهل پیام فیروزه ای» به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی نیز خبر داد و گفت این کتاب و کتابهای شهدا و اساتید دانشگاه گیلان و شهدای هنرمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال گردآوری آثار ، مصاحبه و مستند نگاری است.

وی از انتشار و رونمایی 8 کتاب جدیدش خبر داد و گفت: جلد سوم کتاب ستارگان معبر عشق در معرفی شهدای تخریب چی،سنگری از جنس عشق برای شهدای جهاد کشاورزی ،شهدای عرش نشین در معرفی شهدا، آزادگان و جانبازان اداره برق سه کتابی است که در هفته دفاع مقدس رونمایی شد و 5 کتاب دیگر طی دهه فجر می شود.

به گفته وی، جلد دوم کتاب سروقامتان شهدای ترور ، قهرمانان آسمانی در معرفی شهدای ورزشکار، شهید سید محمد تقی مخزن موسوی فرمانده اسبق سپاه شهرستان رودبار، شاهدان شهید در معرفی شهدا، آزادگان و جانبازان شهرداری استان رشت و چهل پیام فیروزه ای در بیان وصایای شهدای شهرستان آران و بیدگل به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی از جمله 5 کتابی است که در دهه فجر رونمایی می شود.

این نویسنده آثار مختلف در حوزه دفاع مقدس و موضوعات اجتماعی با اشاره به 9 هزار شهید استان گیلان از صنوف مختلف از تالیف مجموعه زندگینامه و ثبت خاطرات امیر دکتر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این مجموعه در حال گردآوری و نگارش است.

بینش برهمند در پایان اظهارداشت:، در عصر و موقعیت فعلی نیاز مبرم جامعه با اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن سیره و سیرت شهدای عزیز است که در مقطعی از زمان با از خود گذشتگی از جانشان از کیان ملی ، دیانت و فرامین مقام ولایت دفاع کردند و امنیت، عزت، آرامش و استقلال را برای این مردم تثبیت کردند.

گفتنی است محمد رضا بینش برهمند موسس و دبیر جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان 18 سال است که مشغول به کار پژوهشگری است و تا کنون 40 اثر که 30 عنوان آن مربوط به آثار دفاع مقدس و 10 مقاله علمی پژوهشی است، به چاپ رسانده و منتشر کرده است./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، چاپ ، کتاب ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.