نشست هم اندیشی نقد و بررسی چالش های پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در توسعه منطقه ای، با حضور نمایندگانی از استان های غرب کشور، از امروز(17 مهر) در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

در این نشست دو روزه که به میزبانی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و با حضور رؤسای پارک های علم و فناروی و مراکز رشد استانهای ایلام، کردستان، همدان، لرستان و کرمانشاه، مسئولان ستادی حوزه فناوری کشور و کارشناسان، صاحب نظران و فعالان عرصه فناوری برگزار می شود، چالش های پیش روی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در توسعه منطقه ای برریس و برای حل آن چاره اندیشی خواهد شد.

دکتر بهروز بادکو رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در آغاز این نشست گفت: از چند ماه قبل پیشنهاد برگزاری نشست هم اندیشی در پارک های منطقه غرب در دستور کار قرار گرفت تا در قالب این نشست فرصت ها و تهدیدهای پیش رو شناسسایی و نقاط ضعف و قوت پارک های علم و فناوری و مراکز رشد بررسی شود.

بادکو در خصوص ضرورت ایجاد مراکز هم اندیشی و اتاق های فکر یادآوری کرد: آسیب جدی که امروز همه ما به دلیل گرفتاری های کاری و روزمرگی به آن دچار شدیم این است که به خود یا حداکثر حلقه مشاوران اطراف تکیه کرده ایم و امکان استفاده از نظر و اندیشه همه افرادی که کارشناس هستند را برای خود فراهم نکرده ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: باید ساختاری فراهم کنیم که از طریق آن تفکر غنی و بارور ایجاد شود و پیشنهادهای خام به سیاست های قابل اجرا تبدیل شود.

وی شناسایی تهدیدها و فرصت های پیش روی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد را از دیگر اهداف اتاق های فکر دانست و خاطرنشان کرد: اتاق های فکر سیاست ساز هستند، نه سیاست گذار و هدف آنها تولید فرآورده های فکری است./س

 

برچسب ها: علم ، فناوری ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.