اعلام آمادگی چین برای حمایت مالی و اعزام کارشناس جهت امحای تسلیحات شیمیایی سوریه

چين اعلام کرد حاضر است شماري از کارشناسان خود را براي شرکت در انهدام زرادخانه شيميايي سوريه به اين کشور اعزام کند و از نظر مالي از اين عمليات حمايت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري شين هوا ، بر اساس اين گزارش، ليو جيه يي، نماينده دايم چين در سازمان ملل متحد ، اين مطلب را در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد درباره سوريه اعلام کرد. نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد به مناسبت ارائه گزارشي که بان کي مون دبير کل اين سازمان درباره فعاليت کارشناسان تسليحات شيميايي در سوريه تهيه کرده بود، تشکيل شد.
نماينده دايم چين در سازمان ملل متحد در اين نشست تاکيد کرد دولت چين از تصميم شوراي امنيت سازمان ملل متحد و قطعنامه اي که شوراي اجرايي سازمان منع تسليحات شيميايي درباره انهدام زرادخانه سلاحهاي شيميايي سوريه تصويب شد، استقبال مي کند.
ليو جيه يي خاطر نشان کرد چين آماده است کارشناسان خود را براي شرکت در عمليات انهدام زرادخانه سلاحهاي شيميايي سوريه به اين کشور اعزام کند و از اين عمليات حمايت مالي به عمل آورد.
نماينده دايم چين در سازمان ملل متحد با تاکيد بر اين که  حل سياسي تنها راه ممکن براي پايان دادن به بحران سوريه است، خاطر نشان کرد تلاشهاي ديپلماتيک براي حل و فصل بحران سوريه بايد به موازات انهدام سلاحهاي شيميايي اين کشور ادامه داشته باشد.
وي افزود طرفهاي درگير در سوريه بايد منافع کشور و ملت شان را به خاطر داشته باشند و در کوتاه ترين زمان ممکن براي برقراري آتش بس در کشور توافق کنند. گروههاي متخاصم در سوريه بايد به خشونت ها و درگيري هاي خود پايان دهند و از طريق گفتگو بحران کنوني را حل و فصل کنند و شرايط را براي بازسازي خرابي هايي که مناقشه مسلحانه در اين کشور بر جا گذاشته است، فراهم سازند.
چين اميدوار است اعضاي جامعه بين المللي بتوانند براي حل و فصل بحران سوريه به اجماع دست يابند و کنفرانس ژنو دو را براي بررسي بحران سوريه و حل و فصل آن در کوتاه ترين زمان ممکن برگزار کنند.
نماينده دايم چين در سازمان ملل متحد تاکيد کرد دولت چين به حمايت هاي خود از تلاشهاي ميانجي گرانه بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد و اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل متحد در مسئله سوريه ادامه مي دهد.

برچسب ها: بین الملل ، چین ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار