ترمیم بافت های بدن با سلول های بنیادی

با پیشرفت هایی که در علم ارولوژی داشته ایم بیماری هایی که قبلا قابل درمان نبوده با روش های متفاوتی درمان می شود.

دکتر مجید صفوی ، متخصص ارولوژی و عضو مرکز  تحقیقات ارولوژی بیمارستان سینا در خصوص طب باز ساختی در بیماری های کلیه ومجاری ادراری به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری هایی وجود دارد که ناشی از تغییرات در بافت های بدن است و علایمی در این تغییرات وجود دارد که شامل  بی اختیاری  ادراری است که از تحلیل سلول های به وجود می آید و هیچ روش درمانی جواب نمی دهد جز این که از بافت طبیعی بدن استفاده شود علم و پزشکی  باید به سمتی رود که بدن را با استفاده از ظرفیت طبیعی بدن تقویت شده.

وی بیان کرد: در سرطان مثانه و نارسایی های کلیه و  تحقیقاتی صورت گرفته که با استفاده از سلول های بنیادی این بیماری ها  تا حدي قابل درمان است.

 صفوی خاطر نشان کرد: پیشرفت هایی که در علم پزشکی رخ داده است این است که بهتر دقیق تر بیماری را تشخیص می دهیم و عملکرد مطلوب تری در درمان داریم و ارزش های درمانی متفاوت استفاده می کنیم.


شیوع بی اختیاری ادراری در تمام دنیا
دکتر فرزانه شریفی اقدس، دانشیار ارولوژی دانشگاه شهید  بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه که مشکل بی اختیاری ادراری یکی از شایع ترین بیماری است که در همه جای دنیا به دنبال درمان آن هستند گفت:گروه متولیان سلامت کشور باید برای این تحقیقات بودجه های زیادی برای محققان قرار دهند تا تحقیق کنیم درمان را انجام دهیم و نتیجه را انتشار دهیم و در هر كشوری که این اتفاق بیافتد نشان دهنده توجه به سلامت کشور است.

وی ابراز کرد: این علم در همه کشورها پله های اول را پیموده ، تعداد کمی از بیماران به این روش درمان شده اند یا یه صبورانه عمل کنیم تا با گذر رمان و تغییرات نتایج بهترین روش را برای درمان  استفاده کنیم.

شریفی بیان کرد: عوامل متعددی در پی بی اختیاری  ادراری نقش دارد و با یک روش  این بیماری درمان نمی شود و باید ابتدا عامل ابتلا به این بیماری شخص را بیابیم روش درمان را انجام  دهیم.

فعالیت های چشمگیر بیمارستان سینا
دکتر غلامرضا پورمند، رئیس مرکز تحقیقات اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس بیمارستان سینما در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از سلول های بنیادی و مهندسی بافت به عنوان اجزای اصلی طب باز ساختی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است افزود: برای اولین بار در ایران بخش درمان بیماری های مجاری و ادراری در بیمارستان سینا اتفاق افتاد و درمان بیماری های کلیه و مجاری ادراری به جز یک بخش در آمریکا در هیچ کشور دیگری درمان نمی شود و علت آن هم گران بودن درمان این بیماری می باشد و با توجه به اینکه این سلول ها باید از بافت بدن جدا شود و تکثیر و تزریق شده کشورهای اروپای در صدد راهی برای تامین این بودجه هستند.

 وی خاطر نشان کرد: در کشور ما به دلیل  اینکه درمان در بیمارستان های دولتی انجام می شود و تنها خرجی که بیمار را انجام می دهد  کیت هایی است که از خارج وارد کشور می شود و تمامی بودجه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شده است.

همکاری بیمارستان سینا و امام خمینی در سلول های بنیادی
دکتر بابک ارجمند، دبیر اجرایی و علمی  بیمارستان امام خمینی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  از سال ها پیش سلول های بنیادی با هدف استفاده در بالین بوده است افزود: برای درمان بی اختیاری ادراری با استفاده از سلول های بنیادی بخش ارولوژی بیمارستان سینا و بخش ضایعات بخش بیمارستان سینا و بخش ضایعات مغزی بیمارستان امام خمینی با حضور اساتید و بزرگان تبادل نظر داشتیم و در پروژه های همکاری  های لازم را انجام داده  ایم.

وی بیان کرد: در این پروژه ها از معاونت علمی و فناوری حمایت هایی انجام شده است و در این پروژه سعی بر این شده تا بیمار با زمان کم و هزینه های  پایین تر درمان شود و اگر مستندات به دست آمده تایید شود نتیجه را به مراکز دیگر انتشار می دهیم تا در سطح کشور وسعت یابد./ح



 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار