عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

بخشنامه جدید استعدادهای درخشان دانشگاه تهران اصلاح شود

اجرای آیین نامه جدیدی که از سوی دانشگاه تهران مبنی بر تغییر شرایط قبولی دانشجویان استعداد‌های درخشان مقطع کارشناسی ارشد برای مقطع دکتری،ارائه شده نباید عطف به ماسبق شود .

رضا صابری عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌ وگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهارداشت:تصویب آیین‌نامه جدیدی از سوی دانشگاه تهران و قید کردن این مطلب در آن که اتمام دوره مقطع کارشناسی ارشد در ۴ ترم مجوز ورود به مقطع دکتری است خود مشکلی بسیار بزرگ آفریده است ،آیین‌نامه جدید دانشگاه تهران برای پذیرش دانشجویان استعداد درخشان خوب است اگر عطف به ماسبق نشود چرا که در این صورت بسیاری از دانشجویانی که چند ترمی از تحصیلات آن‌ها گذشته از تسهیلات استعداد درخشان خود بی‌بهره خواهند ماند.

وی گفت:آیین نامه‌ جدید دانشگاه تهران برای پذیرش دانشجویان مقطع دکتری که جزء استعدادهای درخشان به شمار می‌روند قیدی را مبنی بر اتمام دوره تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد در ۴ ترم لحاظ کرده که این علاوه بر ایجاد نارضایتی بسیار به این امر منجر شده که دانشجویان برتر نتوانند از مزایا ی استعدادهای درخشان خود استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه آیین‌نامه‌ای که دو یا سه ماه پیش تصویب شده نمی‌تواند به گذشته برگردد و عطف به ما سبق شود، افزود: بر اساس اختیاراتی که طبق ماده ۲۰ برنامه پنجم به هیات امنا‌های دانشگاه‌ها داده شده دانشگاه‌ها می‌توانند در خصوص ظرفیت‌های مازاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس آیین نامه‌های داخلی خود دانشجویان را بر اساس مصاحبه گزینش و پس از آن پذیرش کنند.

وی افزود:کمیسیون آموزش مجلس نیز به جد پیگیر حقوق دانشجویان مذکور است و مسئولان دانشگاه تهران در خصوص دانشجویان مذکور و شرایط قبولی آن‌ها تجدید نظر کنند آیین‌نامه مذکور مغایرت بخش‌نامه‌ای ندارد تنها مشکل این آیین‌نامه عطف به ما سبق شدن آن است./ع2
برچسب ها: آموزش ، استعداد ، دانشجو ، دکتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۱۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۲
از باشگاه خبرنگاران بابت انتشار این مطلب بسیار متشکرم و امید است با پیگیری شما مشکل این دانشجویان حل شود. با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۱۶:۴۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۲
با سلام و احترام
این موضوع بیش از یک ماه است که مورد توجه رسانه های و چندین نهاد و ارگان شده و بازتاب رسانه ای وسیعی داشته، لطفا پیگیری بکنید از وزارت علوم یا کمسیون آموزش مجلس که چرا این عزیزان در شرایطی که مقام معظم رهبری دائما بر موضوع نخبگی تاکید می کنند، به نتیجه نرسیدند؟ آیا آن جوری که من فهمیدم یک مصوبه داخلی دانشگاه که آنهم عطف به ماسبق شدن قانون است، این قدر اهمیت دارد؟
آخرین اخبار