بشار جعفری : سازمان ملل در مبارزه با کارهای غیر قانونی و تروریسم قصور کرده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد سازمان ملل تاکنون کاری که بیانگر تلاش و جدیتش برای مبارزه با کارهای غیر قانونی و تروریسم باشد انجام نداده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی سوریه، بشار جعفری افزود این در حالی است که سوریه صدها نامه رسمی به سازمان ملل متحد فرستاده و در آنها حملات به مردم سوریه ،نقض حقوق بشر علیه این مردم این کشور ، نقض خطرناک و گسترده قانون بین الملل ، نقض منشور سازمان ملل و نقض اصول حسن هم جواری را در این نامه‌ها تشریح کرده است.
بشار جعفری در ششمین نشست کمیته ویژه امور حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت بحران سوریه یک علامت روشن از سیاستهای مداخله‌جویانه آشکار کشورها در سوریه و تلاش آنها برای تهدید امنیت و ثبات و سلامت منطقه‌ای آن است چراکه متأسفانه برخی کشورهای منطقه و غربی از عناصر تروریستی تندرو و مزدوران خارجی حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند و آنها را برای ویرانگری و خرابکاری و فساد به سوریه می فرستند.
جعفری تصریح کرد دولت سوریه تصریح کرده است گفتگوی فراگیر به رهبری سوریه تنها راه برون رفت از بحران است و با همکاری اش با همه ابتکارهای مسالمت آمیز از جمله ابتکارهای خود سازمان ملل ، جدیت و تمایل صادقانه اش را برای حل وفصل سیاسی مسالمت آمیز این بحران ثابت کرده است.
وی افزود سوریه بارها از کشورهای حامی مالی و تسلیحاتی گروههای تروریستی خواسته است فورا دست از این حمایتها بردارند.
بشار جعفری تصریح کرد سوریه همچنین از کشورهای دارای نفوذ بر طرفهای مسلح خواست مداخله و آنها را برای کنار گذاشتن خشونت و شرکت در گفتگوی ملی فراگیر ترغیب کنند.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، جعفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار