پیش بینی کارشناس عرب درباره بازگشت تروریستها به کشورهای غربی و عربی

نویسنده و مفسر سیاسی عرب در نیویورک تاکید کرد دشمن شماره یک غرب در خاورمیانه و سوریه گروههای تروریست هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ دکتر نصیر العمری در گفتگو با این شبکه درباره بحران سوریه گفت آمریکا و اروپا همیشه با تروریسم در خاورمیانه مشکل اساسی دارند زیرا همیشه تروریسم خاورمیانه به شهرهای آمریکا و اروپا راه پیدا می کند. این خود یکی از عللی است که چرا دولت اوباما رئیس جمهور آمریکا تا حدودی موضع خود را در سوریه تغییر داده است و به جای اینکه آشکارا از مخالفان سوریه حمایت کند به سمت همکاری بیشتر با دولت سوریه به ویژه در مسلئه خلع سلاح شیمیایی حرکت کرده است زیرا به خوبی می داند تروریسم در سوریه مشکلی جدی است. 

تجربه های قبلی نشان داده است این تروریستها همیشه راهی برای برقراری ارتباط با تروریستها در اروپا و آمریکا پیدا می کنند. می توان نتیجه گرفت برای آمریکا و اروپا دشمن شماره یک در خاورمیانه نه رژیمهای دیکتاتوری و نه ارتشها بلکه سازمانهای تروریستی است، تروریستهایی که قسم خورده اند به هر قیمتی به غرب حمله کنند. 

این مفسر عرب گفت برخی کشورهای عرب منطقه دوست دارند گروههای تروریست و ستیزه جو همچنان با دولت بشار اسد بجنگند زیرا برای مثال عربستان سعودی و ترکیه با فراهم کردن تسهیلاتی برای این گروهها عملا از آنها حمایت می کنند اما تاریخ نشان داده است که گروههای تروریست از هیچ کشوری خوششان نمی آید و آنها دشمنان تمدن در خاورمیانه و فراتر از آن هستند بنابراین حمایت کشورهای منطقه از تروریستهای سوریه به زیان خودشان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار