ساری /

بازنگری قانون سختگیرانه واردات چوب

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قوانین سختیگرانه واردات چوب به کشور که حتما چوب باید با پوست وارد شود را مورد بازنگری قرار می‌دهیم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست با نماینده ساری و میاندرود و مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: دولت حمایت از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران را در دستور ویژه خود دارد.

نعمت‌زاده افزود: در سال‌های گذشته همواره شعار مقام معظم رهبری توجه به حمایت از تولیدات ملی بوده و نگاه بلند ایشان به عرصه اقتصاد از مهمترین اولویت‌هایی بود که همواره مورد توجه و رصد معظم‌له قرار گرفته است .

وی با اشاره و توجه به سرمایه‌های ایرانی گفت: از بدو تاسیس شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نظارت‌هایی بر عملکرد این شرکت داشتم و اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به عملکرد مدیران این شرکت داشته باشیم شاهد سیر صعودی این شرکت به خصوص در سال‌های اخیر علی‌رغم ایجاد مشکلات تولید و سایر محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی بودیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کاغذ به عنوان یک کالای استراتژی است و همچنین درمورد استراتژیک بودن شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران افزود: امروز باید توجه مسئولان کشوری و استانی به صنایع چوب و کاغذ مازندران معطوف شود و اخذ تسهیلات ارزی و ریالی و مطالعه پروژه و راه‌اندازی خط سوم یکی از ضرورت‌های این صنعت است.

وی ادامه داد: این وزارت‌خانه قطعا با حمایت کامل خود و هموار کردن نیازهای این شرکت و تامین بخش وسیعی از منابع ارزی و مالی در این پروژه پیش‌قدم بوده تا بخشی از نیاز مصرف کشور به کاغذ مرتفع شود.

وی در ادامه اشاره کرد: با توجه به اینکه راه‌اندازی و افتتاح این پروژه عظیم در زمان تصدی‌ام در وزارت صنایع وقت در سال 1376 بوده و شناخت کافی از روند فعالیت‌های آن دارم از هیچ کوششی برای ارتقا بهره‌وری و تولیدات، حفظ اشتغال پایدار و توسعه فعالیت‌های این شرکت دریغ نداشته و با نظر به چشم‌انداز توسعه، این شرکت باید به قطب صنعت تولید کاغذ در خاورمیانه تبدیل شود/س.

برچسب ها: بازنگری ، قانون ، چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.