یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران:

ظریف در نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و 1+5 حضور خواهد یافت/ عراقچی مذاکره‌کننده ارشد ایران در ژنو

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران گفت: وزیر امور خارجه کشورمان در نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و 1+5 حضور خواهد داشت و ادامه مذاکرات با حضور معاونین برگزار خواهد شد.

یک منبع نزدیک به هیئت مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات ژنو در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حضور وزیر امور خارجه کشورمان در این دور از مذاکرات، گفت: "محمدجواد ظریف" در نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و 1+5 در روز سه‌شنبه به عنوان مدیر و رئیس هیئت ایرانی حضور خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: مذاکرات از دور دوم یعنی پس از افتتاحیه بدون حضور وزیر امور خارجه کشورمان و با حضور معاونین ادامه خواهد داشت که در این غیاب، "سید عباس عراقچی"، معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه به عنوان مذاکره‌کننده ارشد ایران به همراه سایر اعضای هیئت ایران مذاکرات را ادامه خواهند داد.
 
این در حالی است که کماکان ایران در سطح عالی یعنی وزیر امور خارجه در مذاکرات ژنو شرکت دارد و مسئول هیئت ایرانی وزیر امور خارجه است.
 
این منبع آگاه افزود: ترکیب هیئت ایرانی در مذاکرات ژنو؛ محمد جواد ظریف، عباس عراقچی معاون بین‌الملل وزیر امور خارجه، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و امور بین الملل وزارت امور خارجه، امیری مدیرکل پادمان وزارت امور خارجه و احتمالا بهروز کمالوندی ، معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه خواهند بود.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه هیئت طرف مقابل نسبت به مذاکرات آلماتی تغییری نکرده است، اظهار داشت: تنها نماینده چین تغییر کرده است.
 
مذاکرات ایران و 1+5 روز سه شنبه در ژنو آغاز خواهد شد، وزیر امور خارجه کشورمان به همراه تیم مذاکره‌کننده روز دوشنبه عازم سوئیس خواهد شد، ظریف دوشنبه شب در ضیافت شام با کاترین اشتون حضور پیدا خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، ایران ، هیئت ، منبع ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار