کرمانشاه/

آموزش مستقیم برای کودکان زیر هفت سال تعریف شده نیست

یک دکترای علوم تربیتی، آموزش مستقیم برای کودکان زیر هفت سال را تعریف نشده می داند و معتقد است؛ هرگونه یادگیری در سنین زیر هفت سال بایستی به شیوه غیر مستقیم انجام گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر الهام کاویانی گفت:تعریف کودکیپیچیدگی های خاص خود را دارد و بنا به مفاهیم روانشناسی کودکی شامل چهار مرحله مختلف و از کودکی تا بلوغ است.

این دکترای علوم تربیتی چهار مرحله کودکی را شامل نوپایی، دوران کودکی آغازین، دوران کودکی میانه و نوجوانی دانست.

به گفته وی از نظر اجتماعی کودک به فردی اطلاق می شود که هیچ وظیفه اجتماعی ندارد که بر اساس این مفهوم کودکی دوره ای از تولد تا بلوغ می باشد.

کاویانی در ادامه آموزش مستقیم را برای کودکان زیر هفت سال تعریف نشده دانست و گفت: در این سنین همه آموزش ها بایستی به صورت غیر مستقیم به کودک داده شوند.

کاویانی افزود: کودکان از سنین هفت سالگی تا سنین راهنمایی و دبیرستان از گروه همسالان خود الگو می گیرند و پس از آن نیز جامعه در شکل گیری شخصیت آنان نقش اساسی دارد.

کاویانی با بیان اینکه شناسایی و جهت دهی به استعدادهای کودکان و ایجاد محیط و عطش یادگیری برای آن ها از اهمیت خاصی برخوردار است، تاکید کرد: یادگیری ها در این زمان بایستی جنبه اجباری نداشته باشد و بر اساس قاعده «3H» انجام گیرد.

وی «3H» را شامل سه ارگان مهم و اساسی قلب، مغز و دست ها عنوان و خاطر نشان کرد: وقتی عشق به یادگیری از طریق قلب و مغز کودک کسب و آن را از طریق دست ها نمایان می کند، بهترین اتفاق در یادگیری و ایجاد حس یادگیری رخ داده است./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، آموزش ، هفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.