بيرجند/

۱۴۲ نفر از زندانیان بیرجند با پیگیری های واحد مددکاری آزاد شدند

مدیر زندان مرکزی بیرجند از آزادی ۱۴۲ نفر از زندانیان بیرجند با پیگیری های واحد مددکاری در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی زندان مرکزی بیرجند، محمدرضا حمامی شهری با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست سال جاری واحد مددکاری، اظهار کرد: فعالیت های مددکاران در زندان یکی از مصادیق آیه شریفه «من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا» است و یک مددکار در زندان با تمام وجودش به ارائه خدمات برای زندانیان می پردازد.

وی افزود: اگر مددکاران به درستی بتوانند آنچه که مطلوب سازمان زندانها است را انجام دهند می تواند به کاهش جمعیت کیفری و اصلاح وتربیت زندانیان منجر شود.

مدیر زندان مرکزی بیرجند تصریح کرد: هنگامی که مشکلات قضائی زندانیان برطرف می شود و دغدغه ای برای این مشکلات نداشته باشند مسلما با فکر باز در برنامه های اصلاحی و تربیتی شرکت می کنند.

حمامی شهری بیان کرد: در شش ماهه اول سال 92 واحد مددکاری زندان مرکزی بیرجند توانسته است 142نفر را با پیگیری های به عمل آمده آزاد کند.

وی افزود: همچنین اخذ رضایت از 5 نفر از اولیاء دم و پیگیری وضعیت قضائی هزار و 21 زندانی از مراجع قضائی را از جمله اقدامات مددکاران حمایتی استان عنوان کرد.

مدیر زندان مرکزی بیرجند اظهار کرد: از ابتدای سال جاری 7 هزار و 464 نفر مورد مشاوره مددکاری قرار گرفتند و 529 نفر نیز توسط مددکاران عفو موردی آنها پیگیری شده است.

حمامی شهری افزود: اقدامات حمایتی نیز توسط مددکاران انجام می گیرد که می توان به پرداخت کمک های مالی به 52 نفر اشاره کرد.

وی بیان کرد: همچنین 70 نفر به انجمن حمایت زندانیان 44 نفر به مرکز مراقبت بعد از خروج و 302 نفر به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای دریافت کمک مالی معرفی شده اند.

مدیر زندان مرکزی بیرجند گفت: در مجموع مددکاران در شش ماهه نخست سال29 هزار و 909 مورد خدمت به زندانیان ارائه کرده اند.

انتهای پیام/ش ک

منبع: تسنیم
برچسب ها: زندان ، بیرجند ، مددکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.