جمهوريخواهان اوباما را به سماجت درباره افزايش سقف بدهي ها متهم کردند

جمهوریخواهان آمریکا در کنگره این کشور روز شنبه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را به سماجت درباره افزایش سقف بدهی های کشور متهم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛ جمهوریخواهان آمریکا اعلام کردند اوباما پیشنهاد آنها برای خروج از بن بست بودجه ای کنونی وافزایش سقف بدهی های کشور را نپذیرفته است. این پیشنهاد بعد از دو روز مذاکره فشرده بین نمایندگان جمهوریخواهان و دموکرات ها برای خروج از بحران بودجه ای کشور صورت گرفت. این اتهام جمهوریخواهان آمریکا نشان می دهد که موضع آنها در قبال دموکرات ها سرسخت تر شده است.

افزایش سقف بدهی های آمریکا به موضوع اصلی مورد اختلاف جمهوریخواهان و دموکرات ها تبدیل شده است. این درحالی است که بحران بودجه ای آمریکا برای دوازدهمین روز پیاپی ادامه پیدا کرده است.جمهوریخواهان که کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار دارند افزایش سقف بدهی های کشور را به کاهش هزینه های عمومی دولت و کاهش کسری بودجه و همچنین کاهش اعتبارات اختصاصی به طرح بیمه درمانی همگانی اوباما،منوط کرده اند که برای باراک اوباما خیلی مهم است و حاضر به امتیاز دهی درباره آن نیست.

"دارل عیسی"Darrell Issa نماینده جمهوریخواهان آمریکا در کنگره در پایان نشست پشت درهای بسته این حزب با نمایندگان حزب دموکرات گفت ما برای مذاکره رفته بودیم اما اوباما هیچ کدام از پیشنهادهای ما را نپذیرفت.

"اریک کانتور" رئیس گروه اکثریت جمهوریخواهان آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور نیز از ماهیت مذاکرات نمایندگان حزبش با کاخ سفید ابراز ناخرسندی کرد وگفت تا این مرحله من فکر می کنم که جمهوریخواهن در مجلس سنا نیز مقاومت کنند و همه ما جمهوریخواهان یک صدا خواهیم بود.ما تلاش می کنیم هر چه سریع تر راه حلی برای برون رفت ازاین بحران پیدا کنیم.

"جان فلمینگ" یکی دیگر از نمایندگان جمهوریخواه در این باره گفت مذاکرات و رایزنی های که با رئیس جمهور صورت گرفته است صادقانه نبود و در نتیجه ما راه به جایی نبردم.
وی افزود نمایندگان دموکرات ها به ما می گفتند که حاضر به گفتگو هستند اما همزمان با درخواست از جمهوریخواهان درمجلس سنا، برای یافتن چاره ای در این خصوص تلاش کردند ما را دور بزنند.

جمهوریخواهان در حالی اوباما و دموکرات ها را به سماجت در مذاکرات متهم می کنند که نمایندگان دو حزب در پایان مذاکرات روز پنجشنبه از به دست آمدن پیشرفت هایی برای حل بحران بودجه ای و افزایش سقف بدهی های کشور خبر دادند. رئیس جمهور آمریکا روز شنبه مخالفت خود را با تعویق تنها چند هفته ای سررسید افزایش سقف بدهی های آمریکا اعلام کرد.

جمهوریخواهان آمریکا پیشنهاد کرده بودند که سررسید افزایش سقف بدهی های این کشور دو ماه به تعویق بیفتد.جمهوریخواهان از این نگران هستند که مبادا کاخ سفید به طور مستقیم با جمهورخواهان در مجلس سنا وارد مذاکره شوند و این گونه از اختلاف نظر بین جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان و مجلس سنا سواستفاده سیاسی کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار