اردبیل/

تولید 220 هزار تن محصولات سردرختی در مشگین‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: 220 هزار تن محصولات سردرختی متنوع در شهرستان مشگین‌شهر تولید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ احمد معصومی دیروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه کمی و کیفی محصولات سردرختی در مشگین‌شهر اظهار داشت: با اجرای طرح نظارت دقیق بر کمیت و کیفیت تولید محصولات باغی در این شهرستان شاهد رضایتمندی باغداران در منطقه بودیم به طوریکه با استفاده از نظرات کارشناسان سعی کردند در تولید محصولات خود بسیار موفق عمل کرده و کیفی‌ترین محصول را روانه بازار مصرف کنند.

وی گفت: با طرح‌ها و برنامه‌های نظارتی و تلاشی که مهندسان انجام دادند عملکرد تولید محصول به صورت کمی نیز افزایش یافته به طوریکه در تولید سیب رقم تولیدی از هر هکتار از حدود 15.5 تن به 20 تن افزایش یافته است.

معصومی خاطر نشان کرد:‌ طرح نظارت بر باغات میوه علاوه بر افزایش تناژ محصولات سیب، سبب شده تا کیفیت آن نیز به مراتب نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کند که خود زارعان به این امر معترف هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر همچنین افزود : ‌برای اولین بار در 300 هکتار از باغات مشگین غربی این طرح با موفقیت انجام شد که در کنار افزایش کمیت شاهد بهبود کیفیت محصول با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی در سیستم بهتر آبیاری و همچنین استفاده به موقع از کودها و سموم شیمیایی بودیم.

معصومی در ادامه بیان کرد: ‌امیدواریم با برنامه‌هایی که در دست اقدام داریم، بتوانیم اهداف مورد نظر را بیش از هر زمان دیگر تحقق ببخشیم/س.

برچسب ها: مشگین ، شهر ، محصولات ، سردرختی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.