«این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کرده‌اید و خدا قبول کند. ... این وصیت‌نامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید. امام خمینی(ره)». بر همین اساس ازین پس هر شب وصیت نامه یک شهید را به عنوان تحفه‌ای از گنجِ جنگ پیشکش کاربران بزرگوار مجله شبانه خواهیم کرد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
پسرك چهارده ساله اي كه از مسئولان واحد تخريب لشکر امام حسين بود. وقتي شهرك زبيدات عراق در عمليات محرم به تصرف رزمندگان درآمد اين نوجوان غيور به عنوان بخشدار اين شهر انتخاب شد نام مهرداد عزيزاللهي بر روي تابلوي ورودي شهر نصب گرديد.

متن زير وصيتنامه این شهید در پانزده سالگي است:


«ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون... «توبه آیه 111 »
«خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده. آنها در راه خدا جهاد می کنند که دشمنان دین را به قتل رسانند و یا خود کشته شوند این وعده قطعی است و... »
شهادت می دهم به وحدانیت خدا، شهادت میدهم که محمد فرستاده خدا و علی ولی اوست. اکنون که چند روز به عملیات باقی نمانده، وظیفه خود ميدانم که چند جمله ای به عنوان وصیتنامه برای پدر و مادر عزیز و امت شهیدپرور ایران بنویسم.
پدران، مادران، برادران و خواهران! لحظه ای به کشتارهای اسرائیل غاصب در لبنان و فلسطین بیندیشید. لحظه ای به زنان و کودکان مظلوم که وحشیانه زیر بمبارانهای اسرائیل جان می دهند و جنایتهای آمریکا که به وسیله صدام کافر بر ما تحمیل شده است تأمل کنید.
آیا وقت آن نرسیده است که سلاح برگیرید یا به هر طریق که خود می دانید به مبارزه علیه این جنایتکاران برخیزید، من به عنوان یک مسلمان در خط ولایت فقیه و به دستور امام عزیز که فرمودند:
«جوانان عزیز به جبهه ها بشتابید تا جامه ذلت نپوشیم. »

وظیفه خود میدانم که لحظه ای درنگ نکنم و به جبهه شتافتم و خدا را شکر می کنم که این توفیق را نصیبم کرد، تا بتوانیم در صف رزمندگان اسلام علیه کفار بجنگیم. و هم اکنون که در پشت جبهه هستم و داریم آماده میشویم. برای عملیات، چون چند روزی بیشتر به عملیات نمانده لازم میدانم که از پدر و مادرم صمیمانه تشکر کنم که به من اجازه دادند که به جبهه بیایم و خود آنها زمینه جبهه رفتن را برایم فراهم کردند.
پدر و مادر عزیزم در مدت هشت ماهی که در جبهه بودم، دعاگوی رهبر عزیز و شما بوده ام، در این مدت شاهد شهادت بعضی از دوستانم بودم و تأسف میخورم که چرا من چنین لیاقتی نداشتم. به هر حال عملیات نزدیک است و ممکن است که در این عملیات به شرف شهادت نائل گردم که در این صورت از شما میخواهم که در شهادت من صبور باشید و از شیون و زاری خودداری کنید و اگر برایم گریه میکنید به یاد ابا عبدالله الحسین)علیه السلام( سرور شهیدان، گریه کنید.
در اینجا لازم میدانم چند جمله ای هم با برادران و خواهران وصیت کنم که پیرو خط ولایت فقیه باشید و دستورات امام عزیز را موبه مو اجرا کنید و طرفدار روحانیت باشید.

کشور بدون روحانیت مثل کشور بدون طبیب است و من به عنوان برادر کوچک از شما میخواهم که همچنان که شعار میدهید به شعارهایتان جامه عمل بپوشانید. چون شعار بدون عمل به هیچ دردی نمیخورد و مثل این است که شعار بدهیم: «ما همه گوش به فرمان توایم خمینی » ولی دستورات امام را اطاعت نکنیم، پس بکوشید تا شعارهایتان همراه با عمل باشد.
اما سخنی با منافقان کوردل، ای از خدا بی خبران، من میدانم که شما ناآگاهانه و کور کورانه عمل میکنید، اما لحظه ای بیندیشید که اگر شما با روحانیت و جمهوری اسلامی دشمن هستید و آنها را میکشید، پس چرا زنان و کودکان معصوم را به خاک و خون می کشید!؟
لحظاتی به خود بیایید، آنقدر پست و احمق هستید که کمترین عاطفه ای هم ندارید. فردای قیامت جلوی شما را می گیرم، حال تا دیر نشده به شما نصیحت می کنم که به دامان اسلام برگردید که اسلام همه چیز دارد. در پایان جا دارد، بار دیگر از پدر و مادر عزیزم تشکر کنم که پانزده سال برایم زحمت کشیده اید و این چنین فرزندی تربیت کردید، تا جانش را در راه اسلام فدا کند.
ا نشا ءالله که خدا شما را از صابران قرار بدهد البته باید افتخار کنید که امانت خدا را سالم تحویلش دادید.
اما زبان من قدرت تشکر از شما و برادرانم را ندارد از شما و از تمام دوستان، همکلاسیهایم و بچه های محل و خویشاوندان، استادان و برادرانم طلب حلالیت می کنم.
امیدوارم همیشه در پناه امام زمان)عجل الله( موفق و موید در راه اسلام بکوشید و همیشه این دعای بزرگ را فراموش نکنید:
«خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. »
والسلام علی من الفرج المهدی
1364/7/27
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار