چه تیم‌هایی تاکنون به جام جهانی برزیل صعود کرده‌اند؟

مرحله مقدماتي رقابت های جام جهانی 2014 برزیل به حساس ترين بازي هاي خود رسيده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 13 ژوئن به میزبانی برزیل آغاز خواهد شد.

جام جهانی فوتبال که پس از رقابت های المپیک بیشترین استقبال عمومی را در پی دارد هر 4 سال یکبار با حضور 32 تیم از 5 قاره جهان برگزار شود.

**برزيل

برزیلی ها که پس از میزبانی در سال 1950 بعد از مکزیک، ایتالیا، فرانسه و آلمان پنجمین کشوری هستند که برای بار دوم پذیرای این آوردگاه بزرگ در سطح جهان هستند، به دلیل داشتن امتیاز "میزبانی" اولین کشوری هستند که نامشان در جدول تیم های حاضر در جام جهانی ثبت شد.


**ژاپن

تیم ژاپن از منطقه آسیا و اقیانوسیه دومین تیمی بود که جواز حضور در رقابت های جام جهانی 2014 برزیل را با قرار گرفتن در صدر جدول گروه B در 4 ژوئن 2013 گرفت و تعداد حضور خود در رقابت های جام جهانی را به رقم 5 رساند. ژاپنی در جام جهانی 2002 و 2010 به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند.

**استرالیا

استرالیا به عنوان تیم دوم گروه B پس از ژاپن در تاریخ 18 ژوئن براي چهارمین بار به رقابت های جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد.
این تیم نیز در دو دوره قبلی مسابقات در سال 2006 به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت.

**ایران

ملی پوشان کشورمان پس از ناکامی در دوره قبلی رقابت های جام جهانی امسال با اقتدار و به عنوان تیم اول گروه A منطقه آسیا و اقیانوسیه به صورت مستقیم صعود کردند.
تیم ملی کشورمان چهارمین حضور خود را در این آوردگاه را تجربه می کند  و تاکنون در جام های جهانی 1978، 1998 و 2006 حضور یافته است.
تیم ملی ایران با پیروزی 1 بر صفر مقابل کره جنوبی جواز حضور در این رقابت ها را پیدا کرد.


**کره جنوبی

کره جنوبی نیز به عنوان تیم پنجم از کشورهاي صعود کننده به رقابت های جام جهانی بود، کره ای ها همگروه تیم ملی کشورمان بودند که به عنوان  تیم دوم نهمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کنند. کره ای ها درسال 2002 با داشتن امتیاز " میزبانی" به رتبه چهارم دنیا دست یافتند.

**هلند - ایتالیا 

از میان 13 سهمیه اروپا هلند و ایتالیا دو کشوری بودند که  10 سپتامبر موفق شدند به عنوان تیم های اول گروه D وB  به عنوان پنجمین و ششمین تیم های صعود کننده به جام جهانی راه یابند.

تیم ملی فوتبال هلند فاتح سه دوره جام جهانی موفق شد آندو را با دو گل شکست دهد وبا توجه به پیروزی 2 برصفر ترکیه مقابل رومانی درگروه D مقدماتی منطقه اروپا به عنوان نخستین تیم اروپایی به مرحله نهایی این رقابت ها را یافت.

ایتالیا دومین تیم پرافتخار جهان و فاتح 4 دوره جام جهانی نیز موفق شد با نتیجه 2 بر 1 از سد جمهوری چک بگذرد و صعود خود را به جام جهانی به عنوان آموزش گروه B مسجل کند.

**ایالات متحده آمریکا ، کاستاریکا، آرژانتین

در روز سه شنبه 10 سپتامبر سه تیم در منطقه کنکاکاف و کنکامبل جواز حضور در جام جهانی را پیدا کردند.

تیم آمریکا که دهمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کند به عنوان هشتمین تیم صعود کننده به جام جهانی معرفی شد. گردان یورگن کلیزمن با پیروزی 2 برصفر مقابل مکزیک به عنوان تیم اول منطقه کنکاکاف به جام جهانی صعود کردنند .

کاستاریکا هم مقابل جامائیکا به تساوی 1بر1 رسید و با تساوی 2 بر2 هندوراس و پاناما کاستاریکا هم به عنوان تیم دوم منطقه کانکاکاف و نهمین صعود کننده به جام جهانی لقب گرفت.

کاستاریکایی ها تاکنون 4 بار در جام جهانی شرکت کرده اند و در سال 1990 موفق به حضور در مرحله یک شانزدهم شده اند.

آرژانتین فاتح دو دوره رقابت های جام جهانی در سال های 1978 و 1986 ،10 سپتامبر به عنوان تیم دهم موفق شد شانزدهمین حضور خود را در رقابت های جام جهانی جشن بگیرد .

تیم ملی فوتبال آرژانتین با شکست 5 بر 2 پاراگوئه در مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی به جام جهانی 2014 راه یافت.

بلژیک ، سوئیس، آلمان و کلمبیا جمعه شب 11 اکتبر چهارتیم به جام جهانی صعود کردنند.


**بلژیک

تیم بلژیک به عنوان تیم یازدهم و  تیم اول گروه A منطقه اروپا به جام جهانی صعود کرد.

بلژیک یکی از تیم های آماده این روزهای فوتبال جهان موفق شد در خانه کرواسی با نتیجه 2 بر یک به  پیروزی برسد و صعودش را به جام جهانی 2014 قطعی کند.

بلژیکی ها تاکنون 10 بار جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد ه اند که توانسته اند در سال های 1934 – 1938 و 1954 در مرحله یک چهارم نهایی حضور یابند.

**سوئیس

سوئیس تیم دوازدهمی بود که به عنوان تیم اول گروه E منطقه اروپا به جام جهانی صعود کرد. سوئیس که برای صعود به جام جهانی در بازی جمعه شب 11 اکتبر مقابل آلبانی تنها به یک تساوی نیاز داشت، آلبانی را 2 بر صفر شکست داد و به جام جهانی صعود کرد.

سوئیسی ها تا کنون 10 بار در جام جهانی حضور یافته اند که در سال 1934 ، 1938 و 1954 به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته اند.

**آلمان

تیم ملی آلمان که سومین تیم پرافتخار جهان در رقابت های جام جهانی محسوب می شود جمعه شب 11 اکتبر به عنوان تیم 13 و تیم اول گروه C منطقه اروپا به جام  جهانی صعود کرد.

آلمان موفق شد در خانه با سه گل ایرلند را شکست دهد تا به این ترتیب صعود خود را به جام جهانی قطعی کند. ژرمن ها تاکنون 18 بار در رقابت ها جام جهانی فوتبال حضور یافته اند که موفق شده اند سه بار در سال های 1954، 1974و 1990 جام را به خانه ببرند.

**کلمبیا

کلمبیا چهاردهمین تیم و آخرین تیمی است که تاکنون به رقابت جام جهانی صعود کرده است.

کلمبیایی ها که به عنوان تیم دوم کنکامبل معرفی شد، با تساوی ارزشمند که برابر شیلی به دست آوردند صعود خود را به جام جهانی برزیل قطعی کردند.

گفتنی است: در حالی که تکلیف بیشتر تیم های واجد شرایط آسیایی و آمریکایی مشخص شده در قاره اروپا و آفریقا هنوز تعداد زیادی از تیم ها باید برای حضور در جام جهانی رقابت کنند تا تکلیف 18 تیم باقی مانده نیز مشخص شود.

پايان متن/آق
برچسب ها: تیم ، جهانی ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
borzou
۱۲:۱۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
very good
آخرین اخبار