کشميري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

لزوم دقت وزارت علوم در انتخاب رئيس دانشگاه خواجه نصير/ جلوگيري از ورود گرايشات تندرو به دانشگاه

مسئول جامعه اسلامي دانشگاه خواجه نصير گفت: درخواست دانشگاهيان دانشگاه خواجه نصير از وزارت علوم اين است که با در نظر گرفتن فرد شايسته‌اي براي رياست اين دانشگاه موجبات بازگشت دانشگاه خواجه نصير به جايگاه علمي اوليه خود که در اين روزها با افت شديد مواجه بوده را فراهم سازد.

محمد کشميري در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در توضيح شدت گرفتن گفتگوها درباره عزل رئيس دانشگاه خواجه نصير گفت: رئيس دانشگاه به دليل ممانعت از حضور هيئت نظارت وزارتخانه براي بازرسي از دانشگاه موجب بدبيني کارکنان دانشگاه، تشكل‌ها و حتي وزارتخانه شد و در همين زمينه نيز فشار زيادي را از جانب دانشگاهيان تحمل کرد.
 
وي با بيان اينکه شرايط بوجود آمده موجب شده تا قاسمي نيز ديگر تمايل به ادامه کار در دانشگاه را نداشته باشد، افزود: درخواست دانشگاهيان دانشگاه خواجه نصير از وزارت علوم اين است که با در نظر گرفتن فرد شايسته‌اي براي رياست اين دانشگاه موجبات بازگشت دانشگاه خواجه نصير به جايگاه علمي اوليه خود که در اين روزها با افت شديد مواجه بوده را فراهم سازد.
 
کشميري تصريح کرد: مسئولان وزارت علوم بايد نسبت به گزينه‌هايي که براي تصدي رياست در دانشگاه در نظر مي‌گيرند حساسيت ويژه داشته باشند تا دانشگاه دوباره دچار بحران‌زدگي و سياسي‌کاري نشود.
 
وي با بيان اينکه ورود افراد تندرو به دانشگاه خواجه نصير، فضاي دانشگاه را به سمت تك‌سويه شدن مي‌برد، اظهارداشت:  براي سپردن تصدي رياست دانشگاه به افراد بايد به گرايشات و سوابق علمي آنان توجه شود؛ چرا که رياست دانشگاه بايد قابليت آن را داشته باشد که فضاي دانشگاه را به سمت اعتدال سوق دهد.
 
مسئول جامعه اسلامي دانشگاه خواجه نصير در پايان خاطرنشان كرد: نگراني تشكل‌هاي ارزشي از اين موضوع است كه با حضور گرايشات چپ در دانشگاه فضاي دانشگاه به بي‌راهه كشيده شود و اميد به اين را دارند كه وزارتخانه شخص شايسته‌‌اي را براي رياست دانشگاه در نظر بگيرد.

گفتني است، گزينه‌هاي احتمالي رياست دانشگاه خواجه نصير، اﺣﻤﺪﻳﺎن رﺋﻴﺲ داﻧﺸﻜﺪه ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺮق داﻧﺸﮕﺎه ﺧﻮاﺟﻪ ﻧﺼﻴﺮالدین طوسی، علی خاکی‌صدیق  عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس سابق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بین سال‌های 1382 تا 1386 و مسعود ضیاء بشرحق رئیس دانشکده مکانیک این دانشگاه اعلام شده‌اند که از بین این افراد ضیاءبشر‌حق قطعی‌تر از سایر گزینه‌ها به شمار می‌رود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار