رئیس سابق کمیته ی ملی دمکرات های آمریکا گفت اگر در خصوص بحران بدهی آمریکا توافق حاصل نشود این کشور صدمات زیادی خواهد دید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ی تلویزیونی بی بی سی؛این شبکه در ویژه برنامه ی" گلوبال " موضوع تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت فدرال آمریکا را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

مجری بی بی سی گفت: در آمریکا هیچ نشانه ای از شکستن بن بست سیاسی بر سر چگونگی پرداخت بدهی های دولت آمریکا دیده نمی شود. معلوم نیست که بزرگترین اقتصاد دنیا چگونه می خواهد بدهی های خود را پرداخت کند؟ تابلوی نمایشگر بدهی ملی آمریکا نشان می دهد که میزان بدهی دولت فدرال آمریکا به شدت درحال افزایش است. هنوز مشخص نیست که آیا سیاستمداران آمریکایی می توانند درباره افزایش سقف بدهی های آمریکا به توافق برسند یا خیر؟ برخی هشدار دادند که اگر دولت فدرال آمریکا نتواند بدهی های خود را پرداخت کند پیامدهای آن بر اقتصاد دنیا زیاد خواهد بود و اقتصاد جهانی را وارد رکود خواهد کرد.

بی بی سی پس از پخش گزارشی درباره میزان مخاطرات جهانی مربوط به بحران بدهی دولت آمریکا ، با هوارد دین نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رئیس سابق کمیته ی ملی دمکرات های آمریکا گفتگو کرد.

"هوارد دین" گفت: به نظر من توافق صورت خواهد گرفت. مشکل این است که آیا این راه حل در مجلس سنا بدست خواهد یا در مجلس نمایندگان! شاید به اندازه ی کافی وقت نباشد که این راه حل هم در مجلس سنا و هم در مجلس نمایندگان بدست آید. باید صبر کرد و دید.

وی افزود: حدود شصت تا هشتاد فرد بسیار تندروی راستگرای جمهوریخواه هستند که از کل جناح و کشور باج می گیرند.

"هوارد دین" ادامه داد: کل ماجرا به طرح مراقبت درمانی اوباما مربوط نمی شود. این افراد گروهی هستند که نماینده ی بخش اندکی از جمعیت آمریکا هستند . آنها به شدت از دولت و از همه عصبانی هستند. طرح درمانی اوباما را بنیاد هریتج ابداع کرده بود که یک اندیشکده ی محافظه کار است ، این طرح انعکاسی از طرح درمانی رامنی است که میت رامنی در ماساچوست اجرا کرده بود، پس ذاتا طرح درمانی اوباما چیز وحشتناکی نیست بلکه جناح راست از این مسئله استفاده کرده است تا برای خود پایگاه و جایگاهی تشکیل دهد و امیدوار باشد که در انتخابات بعدی پیروز خواهد شد.

فرماندار سابق ایالت ورمونت گفت: اگر توافقی بدست نیاید خسارت های بسیار زیادی ایجاد خواهد کرد. من اعتقاد دارم که آمریکا می تواند از عهده ی پرداخت بدهی های خود برآید.

وی درباره آینده ی سیاسی خود گفت: فعلا که از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت می کنم. البته مطمئن نیستم که وی نامزد شود ولی احتمالا نامزد خواهد شد.هیلاری کلینتون تنها فردی است که مردم می توانند برای حفظ ثبات کشور به وی اعتماد کنند و رأی بدهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار