رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : مطالعات تشکیل این صندوق در سال 84 انجام شده، اما در 8 سال گذشته اجرایی نشده است.

ابتکار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک در جلسه کاهش آلودگی هوای شهر اراک افزود : صندوق‌های مالی برای حمایت از محیط زیست سال‌هاست که در دنیا فعالیت دارند و این نوع فعالیت‌ها منافع زیادی برای صنعت و محیط زیست دارد.

وی  با بیان اینکه هیئت عامل این صندوق به زودی مشخص می‌شوندو اعتبار دولتی برایآن پیش‌بینی شده است، گفت: با حمایت از صندوق ملی محیط زیست می‌توان تسهیلاتی برای رفع معضلات و فعالیت‌ها در شهرداری‌ها و توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفت.

رئیس سازمان حفاظتمحیط زیست با بیان اینکه به عنوان اراده ملی و منطقه‌ای برای کاهش آلودگی هوای اراک و حل این مشکل در اراک حضور یافته‌ است، افزود : به زودی جلسه‌ای برای بررسی میزان پیشرفت آلودگی هوا در هشت کلانشهر برگزار خواهدشد و در صورت نیاز بازنگری و اصلاح در طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک خواهیم داشت.

ابتکار با تاکید بر اینکه این طرح باید در اراک به طور کامل انجام شود، گفت : از مسئول ارشد استان انتظار می‌رود این طرح را با جدیت دنبال کند و دستگاه‌های دیگر نیز باید وظایف و تکالیف خود را با جدیتپیگیری کنند.

به گفته وی، اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا کاری جمعی است و اگر هر بخش وظیفه خود را انجام دهد می‌توان شاهد پیشرفت در برنامه‌ها بود./س

برچسب ها: صندوق ، محیط زیست ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.